امروز 19 اسفند همایش مدیران بیمارستانی قطب جنوب غرب کشور آغاز شد.

اهواز میزبان همایش مدیران بیمارستانی قطب جنوب غرب کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ این همایش  4 روزه با حضور معاون توسعه و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مدیران بیمارستانی در سرسرای هتل پارس اهواز کار خود را آغاز کرد.

بهرام محقق، معاون توسعه و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: از متراکم ترین واحدها در بیمارستان ها، نیروی انسانی است.
 
وی با بیان اینکه اداره کردن بیمارستان مفهوم گسترده و پیچیده ای دارد اظهار کرد: باید به توانمندسازی منابع انسانی در بیمارستان ها اهمیت بیش تری داده شود.
 
محقق افزود: در این همایش 4 روزه پیرامون فرهنگ سازی، تیم سازی و پویایی تیم احاطه مدیریت، مدیریت و ارزیابی عملکرد مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و از بیمارستان های موفق نیز دیدن می شود.
 
معاون توسعه و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: این همایش 4 روزه در 5 گروه چهار نفره ادامه دارد.
 
سید احمد حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: دوره آموزش مدیران بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی منطقه 4 آمایش کشور با حضور دانشگاه های علوم پزشکی خوزستان از جمله جندی شاپور اهواز، دزفول، بهبهان، آبادان، شوشتر و لرستان، ایلام و کرمانشاه در حال برگزاری است.
 
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش در قالب مباحثه های گروهی و تیم ورک، آموزش مدیران بیمارستان ها در راستای منابع انسانی است یعنی مدیران در حوزه منابع انسانی با مفاهیمی از جمله فرهنگ سازمانی و کارآموزی بیش تر آشنا، و تجربیات مورد تبادل قرار می گیرد.
 
حسینی همچنین به کمبود نیروی پرستاری در حوزه منابع انسانی اشاره کرد و افزود: در کشور به ازای هر یک تخت یک پرستار وجود دارد اما خوزستان به ازای هر تخت 0.66 پرستار دارد.
ای مقام مسئول اظهار داشت: با وجود داشتن مجوز و فراخوان اما متقاضی به تعداد کافی برای این شغل وجود ندارد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز بیان کرد: بومی سازی گزینش دانشجویان پرستاری و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در جذب پرستار نقش مهمی دارد.
 
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار