برای راهنمایان گردشگری نوروز 96 در شهرستان کازرون یک دوره آموزشی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد رضا معینی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون گفت: یک دوره کلاس آموزشی ویژه علاقمندان به راهنمای گردشگری به صورت تئوری و عملی برگزار شد.


وی افزود: در این دوره آموزشی بیش از 40 نفر از دانشجویان حضور داشته که نحوه رفتار با گردشگران، ارائه اطلاعات مکان های تاریخی، عوامل خستگی ناشی از وسعت و گرمازدگی، شناخت آداب و رسوم ملیت ها و اقوام، استفاده از جملات و کلمات ساده و بسیاری از نکات ویژه گردشگران را فرا گرفتند.

 معینی تصریح کرد: دانشجویان علاوه بر کلاس تئوری در یک دوره آموزشی از نزدیک و به صورت عملی از مجموعه بیشاپور بازدید و زیر نظر مربی اطلاعات و آمار این مجموعه را فرا گرفتند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون گفت: دانشجویان به صورت هدفمند از 28 اسفند 95 تا 15 فروردین ماه 96 با حضور در مجموعه بیشاپور به ارائه اطلاعات تاریخی و آماری به میهمانان نوروزی خواهند پرداخت .

وی اظهار کرد: راهنمای گردشگری با تسلط و اطلاعات کافی در زمینه میراث تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی هر منطقه نسبت به ارائه اطلاعات فرهنگی، اقلیمی، اجتماعی، تاریخی، مقتضیات آداب و رسوم، مقررات و قوانین مرتبط، استانداردها آمار، آراستگی و مسئولیت پذیری، به گردشگران اقدام می کند.

معینی بیان کرد: شرایط آشنایی نسبی یا تسلط به زبان های خارجی از خصوصیات یک راهنمای گردشگری محسوب می شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار