یک کیلومتر از تونل آبشار پلور امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌ برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در حاشیه افتتاح تونل آبشار در محور هراز گفت: سازه تونل آبشار محور هراز یکپارچه و به صورت آب بند کار مهندسی به اجرا درآمده است و در ایام نوروز در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تعریض و چهارخطه کردن کامل محور هراز سال ۹۶ اجرایی می‌شود. افزود: طرح چهار خطه کردن محور هراز با 52.2 درصد پیشرفت هم اکنون از سوی پیمانکار در دست اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه دوم تونل بزرگ محور هراز به طول 5 کیلومتر آغاز شده که امیدواریم تا نیمه نخست سال آینده اجرایی شود.

عباس آخوندی با اشاره به اینکه تاکنون 55 کیلومتر از محور هراز چهار خطه شده و 12 کیلومتر دیگر تا تابستان 96 اجرایی می‌شود، گفت: پیمانکار تعریض لاسم تا بایجان که از طرح های بسیار سخت به واسطه کوهستانی و صعب العبور بوده انتخاب و عملیات اجرایی آن تا سال 96 آغاز می‌شود.

وی افزود : طرح های محور هراز با پیشرفت کار بیش از 60 درصد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مسیر منتهی به جاده لاسم نیز پیشرفت خوبی دارد و تا اواخر بهار تکمیل می‌شود، گفت: دروازه هراز در دو بحث آبشار تا آمل با 101 کیلومتر دستور کار قرار گرفت که 55 کیلومتر مورد بهره‌برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی گفت : تابستان سال 96 حدود 12 کیلومتر دیگر این محور بهره‌برداری می‌رسد، این مسیر در منطقه‌ای قرار دارد که مجموع کریدور از لاسم تا بایجان فعالیتش آغاز و پیمانکار انتخاب و کار عملیاتی انجام می‌شود.

عباس آخوندی افزود: تونل شیرگاه در محور سوادکوه بوده تا پایان سال افتتاح تا ترافیک عمده این محور در این نقطه برای نوروز امسال رفع خواهد شد.

عضو هیئت دولت با اشاره به تخصیص اعتبار 670 میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری به مازندران برای محور هراز این اعتبار را برای کل طرح راه مازندران بیان کرد و گفت: تاکنون از این اعتبار سفر بیش از 100 میلیارد تومان برای محور هراز هزینه شده و در آینده نیز مابقی تامین مالی خواهیم داشت.

آخوندی از افتتاح تونل منجیل در محور قزوین – رشت تا قبل از نوروز 96 خبر داد و افزود : امسال 600 میلیارد تومان برای چهار خطه کردن محور هراز هزینه شده و این روند در سال آینده ادامه دارد.

برای احداث تونل آبشار در محدوده پلور محور هراز 350 میلیارد ریال اعتبار ملی هزینه شد.

تا کنون 19 کیلومتر از چهارخطه کردن محور هراز به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.