با ادامه روند تجاوزگری رژیم سعودی به یمن، وضع زندگی مردم این کشور هر روز دشوارتر می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار؛ تعز بیش از چهل روز است که از آب آشامیدنی سالم محروم است. این بحران ناشی از محاصره ای است که متجاوزان سعودی آمریکایی بر استان های یمن تحمیل کرده اند. 

نرجس الحاج حسن الدیرانی، گزارشگر المنار، در گزارشی همراه با پخش تصاویر زنان و کودکان یمنی که در حال پر کردن گالن های خود از آب چاه هستند گفت: متجاوزان سعودی آمریکایی رنج های جدیدی بر کودکان و اهالی تعز تحمیل کرده اند. به دنبال محاصره اقتصادی که از دو سال پیش تا کنون بر ملت یمن تحمیل شده است، جمع آوری آب و ذخیره سازی آن در گالن های کوچک نیز به یکی از کارهای کودکان یمنی تبدیل شده است. محاصره یمن باعث شده است مردم نتوانند حتی ابتدایی ترین نیازهای خود را تامین کنند.
 
یک شهروند یمنی اهل تعز گفت: مردم تعز چه قبل از جنگ و چه پس از آن، با کمبود آب روبرو هستند. این مشکل اخیرا بسیار بغرنج شده است به گونه ای که به آب دسترسی نداریم. 
در ادامه گزارش آمده است: کمبود شدید خدمات دولتی در یمن، اوضاع یمن را به شدت تحت الشعاع قرار داده است. 

محمد بدری صاحب یکی از مراکز توزیع آب گفت: افزایش مصرف بخصوص با توجه به کاهش بارندگی، باعث کاهش شدید آب های سطحی و زیرزمینی شده است. حفر بی رویه چاه ها نیز باعث تضعیف منابع زیرزمینی آب شده است. 

در ادامه گزارش المنار آمده است: بحران آب در تعز همچنین بخش کشاورزی این استان را نیز تحت تاثیر قرار داده است و بخش زیادی از زمین های کشاورزی به سبب کمبود آب به زمین های بایر تبدیل شده است. در همین حال موسسه های وابسته به سازمان ملل درباره شدیدترین بحران غذایی در یمن هشدار داده و خواستار یکپارچگی تلاش ها برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع شده اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار