ارومیه؛

برخورد مناسب، جاذب گردشگر

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در جمع جایگاه داران سوخت استان برخورد مناسب را عامل اصلی جذب گردشگران عنوان کرد .

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ در جلسه ای که با حضور جایگاه داران سوخت استان آذربایجان غربی در سالن آمفی تئاتر شرکت نفت منطقه ارومیه تشکیل شده بود با اعلام این مطلب گفت : جایگاه های عرضه سوخت اولین مکانی است که مسافرین به آن مراجعه می کنند و نحوه استقبال و شیوه برخورد مناسب با مسافرین موجب رضایت آنان را فراهم خواهد آورد.

وی با اشاره به عضویت شرکت نفت در ستاد اجرایی خدمات سفر استان تصریح کرد : بدلیل اهمیت موضوع تامین سوخت وسایط نقلیه گردشگران ؛ شرکت نفت در جلسات ستاد حضور فعال داشته و از اهتمام مسئولین این شرکت در طول سالیان متمادی در امر سوخت رسانی بایستی قدردانی کرد .

جلیل جباری افزود : امروزه براساس آمارهای منابع گردشگری هر مسافر با سفر خود به مقصد به میزان 100 الی 150 دلار هزینه می کند که این رقم می تواند با ورود انبوه مسافران در رونق اقتصادی منطقه حائط اهمیت باشد .

وی اضافه کرد : استان آذربایجان غربی بادارا بودن دو اثر فاخر جهانی تخت سلیمان و قره کلیسا و 1525 اثر ثبت شده در فهرست آثار تاریخی بعنوان یکی از استان های مطرح در زمینه گردشگری می باشد و امیدواریم با تبلیغات بیشتر بتوانیم سلیقه گردشگران داخلی را از مناطق شمالی کشور به غرب و شمال غرب تغییر دهیم .

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به وجود اماکن اقامتی در استان گفت : وجود 100 مرکز اقامتی اعم از هتل و هتل آپارتمان و مهمانپذیر و 6000 تخت موجود در این مکان می توانند نیاز اقامتی مسافرین را برطرف کرده و در صورت علاقه مندی جایگاه داران می توانیم شرایط سرمایه گذاری آ«ان را در جایگاه سوخت خودشان برای سرمایه گذاری در زمینه توسعه اماکن اقامتی مساعد نمائیم .

دبیرستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد : یکی از نیازهای اصلی مسافرین در ورود به شهر ها و مقاصد خود بهره مندی از سرویس های بهداشتی و اقامه نماز در نمازخانه ها می باشد که جایگاه های سوخت می توانند با اهتمام جدی نسبت به نظافت و تامین امکانات در سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها در ایجاد سفرهای معنوی برای مسافرین نقش مهمی ایفا نمایند .

جباری در انتها یادآور شد: نوروز و ایام پبش رو بهترین فرصت برای معرفی فرهنگ مهمان دوستی و مهمان پذیری آذربایجان غربی برای مسافران است که از جایگاهداران درخواست میکنیم با اسقبال شایسته و برخورد مناسب با مسافرین، برای اسقبال از گردشگران آماده شوند.

گفتنی است در استان آذربایجان غربی 220 جایگاه عرضه سوخت شامل بنزین، گازوئیل و سی ان جی وجود دارد که در تمامی این جایگاهها علاوه بر خدمات سوخت رسانی، سرویس های بهداشتی و نمازخانه برای اقامه نماز مسافرین در نظرگرفته شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.