مجلس دانش آموزی کارگاه تولید ایده آفرینی است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: مجلس دانش آموزی باید کارگاه تولیدایده آفرینی باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در دومین نشست هشتمین دوره مجلس دانش آموزی که صبح امروز در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش نگاه ویژه ای به مجلس دارد، گفت: این مجلس از بهترین سازوکار ها برای نگاه به آموزش و پرورش است و از کارکردهای مهم آن استفاده از منظر دانش آموز در فعالیت های مدرسه است که می توان از ابزارهای مختلف بهره برد.

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای مجلس دانش آموزی کارکردی نظارتی و ارزیابی است تا از بدنه آموزش وپرورش اطلاعات منتقل شود، تصریح کرد: در الگوهای ارزیابی، ارزیابی ۳۶۰ نام دارد و آنچه در آموزش و پرورش وجود دارد بخشی از آن در مجلس دانش آموزی محقق می شود اما این نگاه را داشته باشیم.

فیض بیان کرد: برای این مساله نیاز به سازوکار داریم تا برنامه ها ارتقا یابد که امیدوارم از این فرصت بیشترین و بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: ایده آفرینی نقش دیگری است که در مجلس دانش آموزی تحقق می‌یابد و دامنه وسیع از ایده ها را می تواند شکل دهد در واقع این مجلس باید کارگاه ایده آفرینی باشد

معاون پرورشی و فرهنگی عنوان کرد: کارکرد مشورتی نقش دیگر مجلس دانش آموزی بوده که برای مسایلی که از آموزش و پرورش ارسال می‌کند،  این امر نیاز می‌شود.

وی گفت: نظرسنجی از دیگر نقش های مجلس دانش آموزی بوده که باید از سوی آموزش و پرورش این مساله ارائه شود تا در برنامه از مجلس استفاده شود

فیض با بیان اینکه فردیت در نقش نماینده دانش آموز بودن باید مورد توجه باشد، افزود: در فعالیت ها باید شخصیت حقوقی  موردتوجه باشد و به نمایندگی از یک جمع نظر داده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: حقوق دانش آموزی از مسائل است که قرار است در مجلس مورد توجه باشد باید از مبنایی حقوقی موردتوجه باشد و برای تدوین منشور باید با الهام گیری از قرآن  "حقوق بر گردن چه کسی است"، مشخص شود.

وی افزود: الگوی برداری برای تدوین سند، قرآن بوده که باید مبنای  کار قرار گیرد همچنین باید نگاه توحیدی در کارها انجام شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار