بیماری سرخک جان 17 نفر را در رومانی گرفت

وزیر بهداشت رومانی از جان باختن 17 نفر بر اثر بیماری فراگیر سرخک در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه ، شیوع بیماری سرخک در برخی نقاط رومانی، هزاران نفر را در این کشور آلوده کرده است.

فلورین بودوگ وزیر بهداشت رومانی در این باره گفت: بیشتر جان باختگان را کودکانی تشکیل می دهند که از ماه دسامبر به این سو، واکسن جلوگیری از بیماری سرخک را دریافت نکرده اند.

وزیر بهداشت رومانی اعلام کرد بیش از سه هزار و 400 نفر از فوریه 2016 به ویروس فراگیر سرخک آلوده شده اند در حالی که سال 2015 این آمار هفت مورد بود و قربانی نداشت.

فقر، عدم دسترسی به خدمات پزشکی و همچنین شمار فزاینده والدینی که از واکسیناسیون فرزندان خود جلوگیری می کنند، عامل اصلی این همه گیری به حساب می آید.

در سال 2011 بیبش از 30 هزار نفر دراروپا مبتلا به سرخک شده‌اند. رقمی که در فاصله سالهای 2009 و 2010، چهار برابر شده است. 90درصد مبتلا شدگان به سرخک در اروپا، از کشورهای فرانسه، ایتالیا، رومانی، اسپانیا و آلمان بوده‌اند.

تبلیغات منفی و اطلاعات اشتباه که گاه در اینترنت منتشر می‌شوند از دلایل مقاومت در برابر واکسینه شدن در برابر بیماری سرخک است. عده ای نگران اثرات جانبی واکسیناسیون هستند. عوارضی مانند: تب کوتاه مدت، التهاب و قرمزی موقت پوست و واکنش‌های آلرژیک دیگر که بسیار هم نادرند.

یکی دیگر ازدلایل امتناع از واکسینه کردن این است که گفته می ‌شود در این واکسن جیوه و آلومینیوم وجود دارد، موادی که باعث بروز آلزایمرمی شوند. ولی مرکز پیشگیری و کنترل بیماریهای اروپا همواره تاکید کرده که این باور غلط است ودر واکسن سه گانه سرخک، سرخجه، اوریون ازهیچ یک از این مواد استفاده نمی‌ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار