فرمانده نیروی اتنظامی شهرستان نیر گفت: بیشترین قربانیان چهارشنبه سوری آخر سال کودکان و نوجوانان هستند پس بر والدین واجب است فرزندان خود را از خطرات مواد منفجره و آتش‌زا آگاه کرده و آنان را از بازی با چنین موادی برحذر دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،عادل منیر از نگرانی خانواده‌ها در مراسم چهارشنبه سوری آخر سال خبر داد و افزود: برگزاری مراسم چهارشنبه سوری آخر سال به شکل نادرست موجب شده تا روزهای پایانی سال به روزهای نگرانی و اضطراب خانواده‌ها تبدیل شود و شاهد حوادث غمبار باشیم.

وی به اتفاقات اخیر شهرستان اردبیل که منجر به فوت چندین نفر از همشهریان شد، اشاره کرد و گفت: متاسفانه بر اثر بازی با مواد منفجره خطرناک شاهد فوت چندین نفر از همشهریان اردبیلی شدیم که خانواده‌ها باید از اینگونه موارد به شدت جلوگیری کنند و مراقب رفتارهای فرزندان خود باشند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیر به موارد مبارزه با قاچاق مواد منفجره و محترقه اشاره کرد و افزود: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه قاچاق، خرید و فروش مواد منفجره و محترقه به طور غیرمجاز جرم محسوب شده و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می‌شود.

منیر بیان کرد: در ماده 618 قانون مجازات اسلامی آمده است هر کسی با هیاهو، جنجال، حرکات غیرمتعارف یا با تعرض با افراد مخل نظم و آرامش عمومی شود و یا مردم را از فعالیت باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم می‌شود.

وی به توصیه‌های ایمنی در خصوص حوادث چهارشنبه سوری اشاره کرد و یادآور شد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را در شادی‌ها همراهی کرده و از خرید وسایل آتش‌بازی خطرناک بپرهیزند همچنین مراقب رفتارهای خطرناک ون ناهنجار افراد بوده و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشت و نیروی انتظامی یا پلیس 110 اطلاع دهند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیر از خانواده‌ها خواست تا برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری از رسومات گذشتگان بهره ببرند و کام خود را با به راه انداختن تفریحات غیر سالم و خطرناک تلخ نکنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.