در مراسمي از مدال آوران خراساني هفدهمين مسابقات ملي مهارت تجليل شد.

تجليل از مدال آوران خراسانيبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوي در اين مراسم گفت: فنی و حرفه ای نقص ها و انتقادات وارده به آموزش های رسمی را برطرف کرده و پوشانده است .
حسینی نوآورانه نبودن و فقدان خلاقیت، آموزش تفکر همگرا و غیر کاربردی، آموزش های غیرمهارتی و غیر عملیاتی را از جمله انتقادات وارده به آموزش های تخصصی از سوی متولیان آموزش عالی برشمرد .

معاون استاندار خراسان رضوی آموزش های فنی حرفه ای و مهارتی را رفع کننده همه نقایص وارده به آموزش های رسمی توصیف و بیان کرد: از دیگر نقایصی که می توان به دانشگاهها و آموزش های آنان وارد کرد فقدان تعادل در میان دانشجویان نظری و عملی است .

او با بیان اینکه سعی شده این معضل در آموزش و پرورش برطرف شود افزود: هم اینک 41 درصد دانش آموزان خراسان رضوی در هنرستان ها تحصیل می کنند که میانگین این شاخص در کشور 38 درصد است .

حسینی گفت: امروز کشور به شدت به آموزش های کاربردی و مهارتی نیاز دارد. پدیده کنکور ضربه شدیدی به نظام آموزشی زده است لذا به آموزش و پرورش ارگانیک و جامعه محور نیازمندیم که خوشبختانه در عرصه فنی و حرفه ای این مهم محقق شده است .

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای گامی برای عدالت آموزشی هستند و موجب توانمندسازی افراد می شوند .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: توسعه آموزش های مهارتی و فنی از نیاز های امروز جامعه است که در این زمینه کمک و مشارکت سایر سازمانها و دستگاهها و نیز جلوگیری از موازی کاری های بی اثر در این زمینه بسیار مهم است .

افشين رحيمي به فعالیت 63 مرکز آموزش در سکونت گاه های غیر رسمی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: هم اینک 53 نقطه از پهنه های سکونت گاه های غیر رسمی مشهد زیر پوشش آموزشهای فنی و حرفه ای و مراکز فعال در این زمینه است  .

در چارچوب هفدهمین مسابقات ملی مهارت، خراسان رضوی موفق به کسب سه مدال طلا، سه مدال نقره و سه دیپلم افتخار شد.

این مدال آوران بعد از شرکت در اردوی آماده سازی برای حضور در مسابقات جهانی 2017 در ابوظبی انتخاب می شوند.
انتهای پیام// ف ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.