براثر بمباران منطقه هلال نفتی لیبی از سوی نیروهای خلیفه حفتر، 2 تن از نیروهای گارد حراست این تاسیسات نفتی کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری آلمان، یک منبع در گارد حراست از تأسیسات نفتی وابسته به دولت وفاق ملی امروز اعلام کرد هواپیماهای وابسته به نیروهای سرلشگر «خلیفه حفتر» یکشنبه شب بندر رأس لانوف در منطقه هلال نفتی واقع در مرکز لیبی را بمباران کردند.

سرتیپ «ادریس بوخماده» فرمانده دستگاه حراست از تأسیسات نفتی وابسته به شورای ریاستی لیبی گزارش داد این کشور حمایت بین‌المللی از بنادر نفتی و اعلام پرواز ممنوع بر فراز منطقه هلال نفتی را درخواست خواهد کرد.

بوخماده اظهار کرد نیروهای آنها در داخل بنادر واقع در منطقه هلال نفتی برای حمایت از این منطقه استقرار دارند.

وی همچنین بمباران بنادر نفتی را محکوم کرد و آن را اقدامی خرابکارانه توصیف نمود.

بوخماده که از شهر رأس لانوف سخن می‌ گفت، افزود: گارد حراست تأسیسات نفتی وابسته به موسسه ملی نفت ارتباطی با کشمکش‌ها و منازعات سیاسی نداشته و هیچ مأموریت رزمی ندارد بلکه مأموریت آن تنها تأمین امنیت و تسهیل فعالیت موسسه ملی نفت است.

شورای ریاستی دولت وفاق ملی دستوراتی به بوخماده برای آغاز اقدامات مربوط به تأمین امنیت منطقه هلال نفتی و حراست از بنادر و تأسیسات وابسته به موسسه ملی نفت صادر کرده است.

گروه موسوم به «گردان دفاع از بنغازی» اخیرا با حمله به نیروهای حفتر، کنترل رأس لانوف و السدره در هلال نفتی را بدست گرفته است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار