معاون آموزشى علوم پزشکى تهران ارزیابى صلاحیت بالینى را روشى براى تحقق برنامه هاى آموزشى و دانش فارغ التحصیلان معرفى کرد.

لزوم ارزیابى صلاحیت بالینى براى نشان دادن دانش فارغ التحصیلان علوم پزشکى/ ارزیابى صلاحیت بالینى راهکارى مهم براى نشان دادن کفایت فارغ التخصیلان علوم پزشکىمحمد جلیلى معاون آموزشى علوم پزشکى تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه ارزیابى در دوره هاى آموزشى تاثیر جدى دارد، گفت: اگر ارزیابى را انجام ندهیم، دیگر فراگیران انگیزه اى براى یادگیرى پیدا نمى کنند.

وى ادامه داد: ما نیز به عنوان موسسات آموزشى در کشور موظف هستیم با انجام ارزیابى جامعه را مطمئن کنیم که فارغ التحصیلان بعد از اتمام تحصیل از کفایت کافى برخوردار بوده و صلاحیت هاى لازم را دارند.

معاون آموزشى علوم پزشکى تهران با اشاره به تاکید این دانشگاه بر روى ارزیابى صلاحیت بالینى گفت: در علوم پزشکى تهران ارزیابى صلاحیت بالینى را قبل از ورود به کارورزى به صورت دانشى و عملى داشتیم و آزمون اسکى پیش کارورزى را چندین سال است که در دانشگاه برگزار مى کنیم.

جلیلى افزود: در چند سال گذشته با پیگیرى هاى انجام شده در سطح کشور ارزیابى صلاحیت بالینى بعد از کارورزى در پایان دوره ایجاد شده و فراگیران مانند دانشجویان پزشکى در پایان دوره علوم پایه و کارآموزى امتحان سراسرى کتبى مى دهند تا دانش نظرى کافى را کسب کرده باشند.

وی یادآور شد: با ارزیابى صلاحیت بالینى قبل و بعد از کارورزى از کسب حداقل توانمندى هاى مورد نظر کوریکلوم یا برنامه آموزشى اطمینان حاصل مى شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار