دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: با افرادی که به اراضی ملی و منابع طبیعی در تعطیلات نوروز تعرض و دست اندازی کنند با حساسیت ویژه برخورد قاطع انجام می شود.

برخورد قاطع با تعرض کنندگان به اراضی ملی در ایام نوروزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کامران حمزه در ستاد حفاظت از بیت المال و اراضی ملی و عمومی استان اظهار داشت: دستگاه قضایی با تمام قوت از تخریب، تصرف و تغییر کاربری غیر قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی در تعطیلات نوروز امسال برخورد قاطع و بازدارنده می کند.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در ایام نوروز و تعطیلی نهادهای دولتی به سازمان های مرتبط با حفاظت از اراضی ملی ود ولتی ملزم به راه اندازی کشیک های نوروزی برای حراست از منابع طبیعی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان تاکید کرد: دستگاه قضایی اجازه نمی دهد افراد متخلف و سودجو اقدام به تخریب، تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و طبیعی بکنند.

حمزه افزود: دست درازی سودجویان به منابع ملی و تغییر کاربری های غیرمجاز منجر به از بین رفتن پوشش جنگلی و گیاهی و به وجود آمدن بسیاری از چالش های زیست محیطی از جمله پدیده ریزگردها شده است.

در ادامه این نشست مدیرکل محیط زیست استان هم گزارشی از اقدامات انجام شده برای حفاظت از تالاب آق گل ارائه کرد و گفت: تمامی چاه های غیر مجاز اطراف این تالاب با حکم قضائی مسدود و برای چاه های مجاز اطراف تالاب نیز کنتور هوشمند نصب شده است.

محمدی ابراز داشت: جلوگیری از تغییر کاربری زمین های اطراف تالاب و همچنین تغییر الگوی کشت و ساماندهی برداشت آب از چاه های اطراف از جمله اقدامات انجام شده برای حفظ محیط زیست طبیعی تالاب آق گل است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.