مراسم جشن به «رسم همسایگی» با رویکرد به نمایش گذاشتن مشترکات فرهنگی دو کشور ایران و افغانستان در دانشگاه مفید استان قم برگزار شد.

روز گذشته جشن رسم همسایگی در دانشگاه مفید استان قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم جشن به رسم همسایگی با رویکرد به نمایش گذاشتن مشترکات فرهنگی دو کشور ایران و افغانستان روز گذشته در دانشگاه مفید استان قم برگزار شد.

در این برنامه که به همت کانون فرهنگی هنری شرق نو و با همکاری کانون پرنیان و گروه سیاسی دانشگاه مفید برگزار شد جوانان و دانشجویان هر دو کشور با اجرای برنامه‌هایی از قبیل شعرخوانی، نمایشنامه خوانی، اجرای نمایشنامه رادیویی، مشاعره و تئاتر مشترکات فرهنگیشان را به نمایش گذاشتند و بیش از پیش بر این اشتراکات فرهنگی تاکید کردند.
   
حجت‌الاسلام‌والمسلمین گلقندشت مدیر فرهنگی دانشگاه مفید با اشاره به این مطلب که دو ملت ایران و افغانستان علی رغم وجود مزرهای سیاسی در سال‌های اخیر هیچگاه از یکدیگر جدا نبوده‌اند بیان داشت: دانشگاه مفید استان قم با دارا بودن بیش از 100 دانشجوی افغانستانی مشغول به تحصیل در سه مقطع لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری یکی از دانشگاه‌های تاثیر گذار در زمینه آموزش به مهاجرین بوده است.

وی در پایان نیز خاطر نشان کرد: دانشگاه مفید استان قم همواره از تمامی طرح‌های فرهنگی که در شأن مقام دانشجو و دانشگاه باشد به دور از هر گونه ملاحظات ملیتی، قومی و نژادی استقبال و حمایت می‌کند.  

گفتنی است از دیگر بخشهای این برنامه می توان به برگزاری کارگاه خوشنویسی توسط خطاطان مهاجر و اجرای نمایشنامه ی رادیویی توسط گروه رادیویی همصدا ، نمایش تئاتر توسط گروه نمایشی ختن و تجلیل از مقام مادر اشاره کرد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار