پنج کانون شناسایی شده آلوده به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان کهگیلویه و بویراحمد به طور کامل ضدعفونی شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه 3 کانون آن در کهگیلویه و بقیه در استان در شهرستان دنا بوده است گفت: برای ریشه کن کردن بیماری در این کانون ها بیش از 4 هزار و 500 قطعه مرغ محلی معدوم و به صورت بهداشتی دفن شده است.

عبدالله بهمنش از پرداخت 108 میلیون تومان غرامت بابت مرغ و تخم مرغهای معدوم شده به صاحبان آنها تا پیش از آغاز سال نو خبر داد و افزود: در صورت دریافت شماره حساب بانکی صاحبان طیور معدوم شده به ازاء تعداد مرغ و تخم مرغ آنها پول به حسابشان واریز می شود.

وی خرید و فروش هر نوع پرنده زنده اهلی و شکار پرندگان وحشی را ممنوع دانست و گفت: مردم همچنان برای جلوگیری و کنترل این بیماری باید توصیه های بهداشتی و مراقبتی ماموران دامپزشکی را رعایت کنند.

بهمنش همکاری و مشارکت مردم را در کنترل و جلوگیری از شیوع مجدد این بیماری موثر برشمرد و از آنان خواست در صورت مشاهده علائم این بیماری از جمله خونریزی تاج،ریش و ساق پای طیور خود فوری مراتب را از طریق سامانه 1512 به این اداره گزارش دهند و در معدوم سازی پرندگان بیمار بi صورت بهداشتی ماموران دامپزشکی را همراهی کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان هم همچنین از تشدید نظارت و بازرسی بر بازار و مراکز عرضه و فروش مرغ و مواد پروتئینی در ایام نوروز خبر داد و افزود: طرح ویژه نظارت و بازرسی نوروزی بر بازار از 25 اسفندماه آغاز و تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

بهمنش گفت: برای کار نظارت و بازرسی در ایام نوروز بر بازار 20 تیم ثابت و سیار بطور شبانه روزی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.