اردبیل؛

افزایش محصولات کشاورزی در استان اردبیل

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل گفت:‌ با تکمیل پروژه پایاب سد خداآفرین یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی استان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جعفر فهیمی در بازدید از طرحهای عمرانی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: پروژه تصفیه خانه شهر بیله‌سوار با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی هنوز راه‌اندازی نشده است که برای تکمیل این پروژه،نیازمند 10 میلیارد ریال اعتبار است که از طریق مکاتبه با مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مشکلات تصفیه‌خانه بیله‌سوار مطرح می‌شود.

وی گفت: مشکل مطالعه آب و فاضلاب شهر جعفرآباد تکمیل شده است و اعتبار برایتوسعه مخزن ذخیره و فرسودگی شبکه آب و فاضلاب شهری شهرستان در نظر گرفته خواهد شد.

فهیمی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در راستای تامین آب شرب روستایی در 170 روستای شهرستان توسط دولت در حال انجام است، افزود: فاز نخستپروژه آبرسانی به 22 روستای خلیفه‌لو امسال به بهره‌برداری رسید و 540 میلیارد ریال برای توسعه این طرح در روستاها نیازمند است و با بررسی طرح جامع مطالعه آبهای مرزی سه شهرستان بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی اعتبارات لازم برای تامین کمبود آب روستاهای شهرستانها و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب روستاییدر سال آینده فراهم می‌شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل از پروژه پایاب سد خداآفرین یکفرصت برای توسعه منطقه یاد کرد و گفت: این طرح عظیم 62 هزار هکتار از اراضی منطقه بیله‌سوار و پارس‌آباد را تحت پوشش قرار می‌دهد و برای 26 هزار نفر اشتغالزایی فراهم می‌کند و با تکمیل این پروژه یک میلیون و 400 هزار تن محصولات کشاورزی استان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ناحیه دوم عمرانی این پروژه با 55 درصد پیشرفت در حوزه شهرستان بیله‌سوار قرار دارد، اظهار کرد: ناحیه سوم عمرانی این پروژه نیز با 6 درصد پیشرفت کاری و ناحیه چهارم نیز با عقد قرارداد و مطالعات در دستور کار جهاد کشاورزی و امور آب منطقه‌ای استان و شرکتهای فعال در آن منطقه است.

فهیمیبا اشاره به اینکه رویکرد کشاورزی صنعتی باید در منطقه توسعه یابد، افزود: برای توسعه صنعت کشاورزی باید نگاه ویژه به ظرفیتهای محلی و استانی در دستور کار قرار بگیرد و سرمایه‌گذاری در ایجاد صنایع تبدیلی به ویژه در اراضی پایاب سدخداآفرین یکی از فاکتورهای مهم توسعه و اشتغال در این منطقه است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیلبهسازی و توسعه الگوی کشت محصولات با ارزش افزوده بالا و زهکشی 3 هزار و 400 هکتار از اراضی شهرستان را نمونه شاخصی از اقدامات جهاد کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی در شهرستان دانست و بیان کرد: برای تکمیل زهکشی این اراضی 74 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و این پروژه با پیشرفت 40 درصدی در حال اجراست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.