بی‌اعتمادی به علم نوین، عامل هجمه‌های جدید به جامعه پزشکی

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی خدمتگزار مردم است، گفت: ایستادگی در برابر علم نوین پزشکی خود یک هجمه علیه پزشکان محسوب می‌شود.

عباس آقازاده مسرور رییس مجمع  عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اختلاف تاریخی برخی اقشار در مسیر توسعه و تحول آینده کشور اظهار داشت: این اختلافات تابع رشد فرهنگی مردم است؛ به این معنی که افراد باید به حدی از رشد عقلی و فرهنگی برسند که به هر آدم رمال و متقلبی برای درمان بیماری های خود اعتماد نکنند و کسانی که تحت عناوین مختلفی مانند طب سنتی مردم را می‌ترسانند، در برابر علم و پزشکی نوین ایستاده اند.

وی با تاکید بر این که به طب سنتی افتخار می کنیم، افزود: پیشرفتهای زیادی در عرصه پزشکی حاصل شده و قرار نیست بیماری ها را از دیدگاه طب سنتی و با تجویزهای افراد غیر متخصص در این حوزه درمان کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از گروه‌هایی که سعی در خدشه دار کردن اعتماد مردم نسبت به پزشکان دارند، از اساس پزشکی نوین را قبول ندارند، ادامه داد: ایستادگی در برابر علم نوین پزشکی خود یک هجمه محسوب می شود زیرا پیشرفتهای حاصل شده در عرصه پزشکی بر پایه آناتومی و فیزیولوژی استوار است و تجویز مغز شتر و امثال آن برای درمان بیماری ها اشاعه خرافه گرایی با سوء استفاده از طب سنتی و هجمه علیه جامعه پزشکی است.

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: جامعه پزشکی به دفعات و در شرایط مختلف بحرانی به مناطق محروم سفر کرده و از هیچ تلاشی برای ارائه خدمات درمانی به مردم نیازمند دریغ نکرده اند.

آقازاده یادآور شد: اغلب این پزشکان از مومنین واقعی هستند که با خلوص نیت و برای خدمتگزاری به مردم با وجود هجمه ها به ارائه خدمات درمانی می پردازند و شایسته نیست که جایگاه رفیع آنان را با هتک حرمتها زیر سوال ببریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار