انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی قرار است 9 مه سال جاری میلادی برگزار شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کره جنوبی قرار است انتخابات ریاست جمهوری برای جایگزینی "پارک گون-هه"، رئیس جمهور عزل شده این کشور را 9 مه سال جاری میلادی (19 اردیبهشت 96) برگزار کند.

"هوانگ کیو آهِن"، نخست وزیر کره جنوبی که از ماه دسامبر سال گذشته میلادی به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور خدمت می کند پیشتر اعلام کرد نامزد انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد.

دادگاه قانون اساسی کره جنوبی روز جمعه رسما "پارک گون-هه" را به دلیل فساد مالی و سوءاستفاده از قدرت از ریاست جمهوری این کشور برکنار کرد؛ اما پیش از این، پارلمان کره جنوبی نیز از رئیس جمهور سلب اختیار کرده بود.

پارک گون-هه سال گذشته میلادی به همدستی با دوست نزدیکش "چوی سون سیل" برای اعمال فشار به شرکت های بزرگ به منظور کمک مالی به دو بنیاد خیریه وابسته به خود متهم شد. این رسوایی به تظاهرات هفتگی مردم کره جنوبی منجر شد و دهها هزار نفر از مردم با برگزاری تظاهرات خواهان کناره گیری "پارک گون-هه"  از قدرت شدند.

همچنین در ادامه تحقیقات مربوط به فساد مالی در کره جنوبی، "لی جائه یونگ"، نایب رئیس شرکت سامسونگ بازداشت شد. وی به پرداخت حدود 40 میلیون دلار رشوه به یکی از دوستان رئیس جمهور کره جنوبی متهم شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار