مدیر جهاد کشاورزی دزفول از آغاز برداشت محصول سیر از سطح 550 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت سیر از مزارع دزفولبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ احمد زارعی، مدیر جهاد کشاورزی دزفول بیان کرد: سال گذشته 500 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت سیر رفت که امسال با افزایش 50 هکتاری روبرو شد.
 
وی افزود: این محصول در شهریورماه کشت شده و نهاده های مربوط به کشت سیر از طریق مراکز جهاد کشاورزی شهرستان دزفول تامین شده است .
 
زارعی میانگین برداشت محصول سیر در هر هکتار را 15 تن دانست و افزود: با کشت این محصول برای 450 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است .
 
مدیر جهاد کشاورزی دزفول تصریح کرد: سیر از جمله گیاهانی است که علاوه بر مصرف خوراکی، به عنوان یک گیاه دارویی نیز مصرف می شود.
 
وی اظهار داشت: محصول سیر تولید استان خوزستان به لحاظ کیفیت و میزان ماده موثر آلسین از کیفیت بالایی برخوردار بوده و ارزش صادراتی بالایی دارد .
 
وی با بیان اینکه سیر رقم محلی تولید دزفول از خاصیت انبارداری برخوردار می باشد خاطرنشان کرد: در خصوص کشت محصول سیر کلاس های آموزشی و ترویجی از سوی مراکز جهاد کشاورزی برگزار شده است.
 
سیر پایین آورنده چربی خون، ضدالتهاب و تسکین دهنده دردهای مفصلی، تنظیم کننده اعمال دستگاه گوارش، پایین آورنده فشار خون، ضد نفخ، ضد اسهال و اشتها آور است و در به تاخیر انداختن فعالیت سلول های سرطانی و پیشگیری از بروز برخی سرطان ها ،جلوگیری از لخته شدن خون و رقیق کردن خون موثر است.
 
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار