سمنان;

مبارزه با علف‌های هرز در مزارع استان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از مبارزه با علف‌های هرز در حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع غلات استان سمنان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباس مشیریان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در نشست شورای معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : با نظارت مهندسان جهاد کشاورزی استان سمنان، عملیات مبارزه با علف‌های هرز در سطح یک هزار و 465 هکتار از مزارع غلات این استان انجام شد.

وی اضافه کرد: این عملیات مبارزه در مزارع آبی گندم و جو در سراسر استان سمنان از ابتدای سال آبی امسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: از این مقدار مبارزه با علف‌های هرز، یک هزار و 35 هکتار آن مربوط به مزارع گندم استان سمنان بوده است.

مشیریان افزود : سهم عملیات مبارزه با علف‌های هرز در مزارع جو در استان سمنان نیز 430 هکتار بوده است.

وی عنوان کرد: این عملیات برای مبارزه با علف‌های هرز «نازک برگ» و «دومنظوره» در مزارع گندم و جو در مزارع استان سمنان انجام‌ شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در مجموع 420 هکتار از این عملیات مربوط به مبارزه نازک برگ در مزارع گندم و جوی استان سمنان بوده و 1045 هکتار آن نیز مربوط به مبارزه دو منظوره بود.

مشیریان عنوان کرد: عملیات مبارزه با علف‌های هرز مربوط به مبارزه نازک برگ در 180 هکتار از مزارع جو و 240 هکتار از مزارع گندم استان سمنان انجام شد.

به گفته وی، این عملیات مربوط به مبارزه دومنظوره در 795 هکتار از مزارع گندم و 250 هکتار از مزارع جو استان سمنان اجرایی شده است.
انتهای پیام / ه


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.