مشهد؛

بهره برداری از چند طرح گردشگری در مشهد

چند طرح گردشگری و اقامتی باحضور استاندار در مشهدبه بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در مراسم بهرهبرداری از این طرح‌ها گفت: این مجموعه در زیر بنایی به مساحت بیش از ۴۲ هزار متر مربع بااعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال در مشهد به بهره برداری رسیده است.

وی افزود:این طرح‌ها شامل نخستین مجموعه گردشگری، پذیرایی واقامتی ۲ هتل پنج ستاره و یک رستوران سنتی است که در مجموع بیش از ۵۵۰ نفر بصورت مستقیم مشغول بکار شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۲۰۰ واحد اقامتی در با ۱۱۰ هزار تخت در خراسان رضوی وجود دارد و ۳۳۰ واحد تاسیسات در حال ساخت که نیمی از آن ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی هم در افتتاح یکی از هتلهای به بهره برواری رسیده افزود: این ظرفیت در خراسان رضوی و به ویژه مشهد وجود دارد که بتوان گردشگران بسیاری به این استان سفر کنند و از ظرفیتهای زیارتی، تاریخی، طبیعی و گردشگری استفاده کنند.

وی افزود: سرمایه گزاران در این عرصه میتوانند کمک حال دولت ودستگاههای دولتی باشند و این استان پتانسیل سرمایه گزاران داخلی و خارجی را در طرح‌های گردشگری دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: تامین خدمات مورد نیاز زائران و مسافران و برنامه ریزی برای نقاط مبدا و هدف گردشگری در دستور کار دولت و استانداری است.

شیرکوند معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری ابزار قدرتمندی برای صدور انقلاب ایران به جهانیان است و این دولت صنعت گردشگری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: بسیاری از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها دارای زائر سرا هستند و این موضوع صنعت هتلداری را مختل میکند.

وی گفت: مراسم نوروز برای نخستین بار همراه با ۱۲ کشور ثبت جهانی شد.

انتهای پیام//ف. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.