پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کارهای نیمه تمام هفته، فرصتی را برای تفریح با خانواده به دست آوریم.

آخرین جمعه سال را در جشن تولد کودکان سوری شرکت کنیدبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام دادن کارهای نیمه تمام هفته و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را برای تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان به دست آوریم.

به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از مسائل روزمره کند.

* سینمایی آخر هفته  
روزهای پایانی سال را در کنار هیاهوی عید نوروز به «جشن تولد» خانواده سوری، و مراسم «رقیه»بروید. 

این فیلم داستان خانواده سوری را روایت می‌کند که شب جشن تولد فرزندشان به نام «رقیه» است این شب و جشن آنها مصادف می‌شود با حمله تکفیری‌ها به دمشق و حرم حضرت زینب(س) که باعث می‌شود این خانواده شیعه به همراه همسایه اهل سنتشان از خانه به سمت محل امنی فرار کنند و مقصدشان حرم امن حضرت زینب(س) است، در این مسیر با دو ایرانی که برای زیارت به اتفاق خانواده آمده‌اند آشنا می‌شوند، زمانی در جنگ ایران و عراق در خرمشهر از شهرشان دفاع می‌کردند در مسیر رسیدن به حرم در بین راه به یک کلیسا پناه می‌برند و در مسیر اتفاقاتی برای این گروه رخ می‌دهد.

این فیلم سینمایی به کارگردانی عباس لاجوردی و تهیه کنندگی مهدی فیوضی با پرداختن به حمله‌های تکفیری پرداخته و از شهامت‌ها و شهادت‌های ایثارگران می‌گوید.

احمد کاوری، علی رام نورایی، خانم نادی خوری ستاره سینمای عرب و سوریه، امیه ملس، علی صطوف و بازیگران توانایی از سوریه در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند.

* تئاتر آخر هفته
مهمان آخرین اجرای نمایشی «ریش فیدل غبغب مرکل» در تماشاخانه پالیز باشید. 

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی امیر علی نبویان با ایفای نقش بازیگران سپند امیرسلیمانی، بهرنگ بقایی، رامونا شاه، مسعود کرامتی، فرزین محدث، روزبه مهر، مهشید ناصری، بهار نوروزپور، هدایت هاشمی روز جمعه از ساعت 19 به مدت 60 دقیقه به روی صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: شبی از همین شب‌ها یک لولو به دهی در ناکجا می‌رود و دست به سرقت می‌زند. فردای آن شب، اهل ده در می‌یابند که هرچه از آنها دزدیده شده عاریه بوده و آنها فقط ادعای مالکیت داشته‌اند. در این بین پسر کدخدا هم مفقود شده...

* گالری آخر هفته
هنرگاهی آرام بخش، گاهی قابل تامل و در بسیاری از مواقع جزو هنرهای کاربردی است. شما روز جمعه می‌توانید در کنار گذشت و گذار عیدانه خود، به بازدید از نمایشگاه هنر کاربردی واقع در خیابان نیاوران بروید.

طبق آنچه هنرمندان گالری گذار درخصوص برگزاری آن آورده اند: 
انگیزه هنر کاربردی به بارنشستن و تاثیر عینی و مستقیمِ خلاقیت در عرصه زندگی است. از منظر جامعه‌شناسی، این آثار میان هنر به معنای زیبایی‌شناختی صِرف آن و اشیای تولیدی ـ صنعتی قرار می‌گیرند. نه خود-ارجاعی آثار هنری که در تاریخِ هنر از آنها یاد می‌شود را دارند و نه دگر-ارجاعی اشیای بازار مصرف را. این آثار از منظر خلاقیت به هنر، و از منظر کاربرد به بازارِ مصرف ارتباط مستقیم دارند. و بدین وسیله قلمرو خود را در میان هنر و بازار مصرف قرار می دهند و از این روی، هنر را به واقعیت بیرونی، و تولیدات مصرفی را به خلاقیت و نوعی انتزاعِ خودخواسته فرامی‌خوانند.

گالری گذار تا روز شنبه 28 اسفند ماه از ساعت 10 تا 20 ، واقع در خیابان نیاوران، خیابان فیضیه (جمشیدیه) بعد کوچه نهم، پلاک ۱۶ میزبان علاقمندان هنر تجسمی است.

* فیلم تلویزیونی آخر هفته
فیلم تلویزیونی «دختری به نام ایران» به کارگردانی «علی کرامتی»، جمعه 27 اسفندماه ساعت 9:30 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. 

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «فرامرز» که سي‌سال پيش يک بوکسور معروف و حرفه‌اي بود به‌خاطر شهرت و ثروت،  نامزدش «ايران» که خواهر دوستش «بهرام» بود؛ را ترک و به «کويت» سفر مي‌کند! حالا بعد از سي‌سال به خاطر تومور مغزي براي ملاقات با دکتر «سميعي» به ايران بازمي‌گردد و با کمک پسر خواهرش «سينا» تصميم مي‌گيرد تا به شمال رفته و «بهرام» را پيدا کند.... 

«ایرج نوذری»، «علی اوسیوند» و «کاوه خداشناس» بازیگران این تله‌فیلم هستند.


گزارش از محدثه نعمتی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار