بندرعباس؛

آمادگی کامل ناوگان مسافری دریایی هرمزگان در تعطیلات نورورز

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آمادگی کامل ناوگان مسافری دریایی این استان برای خدمات دهی به میهمان نوروزی در ۱۲مسیر دریایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،وی در مراسم آغاز طرح نوروزی در بنادر مسافربری هرمزگان گفت : طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی از ۲۵ اسفندکلید خورد و به مدت ۲۰ روز تا ۱۵ فروردین ماه ۹۶ ادامه خواهد داشت .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود : تمهیدات لازم و امکانات متعدد ایمنی برای مسافران اندیشیده شده تا با خاطری آسوده به مقاصد دریایی و ساحلی هرمزگان و جزایر زیبای خلیج فارس مانند قشم، کیش و هرمز سفر کنند.
رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان هرمزگان گفت : در تعطیلات نوروزی ، ۶۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۶ هزار و ۹۵۱ صندلی و ۵۸ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی ۲هزار و ۴۸۰ دستگاه خودرو آماده خدمات رسانی به مسافران دریایی است.
عفیفی پور افزود : همچنین برای ایمن سازی مسیرهای دریایی، ۲۸ فروند شناور خدماتی و ۱۵ فروند شناور همیار ناجی در بنادرآماده به کارند و در ایستگاه آتش نشانی، تیم های بازرسی و غواصی مستقر شده اند تا میهمانان نوروزی، سفرهای خاطره انگیز دریایی را به صورت ایمن تجربه کنند.
رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان هرمزگان افزود : علاوه بر فعالیت 12 مسیر دریایی ، امسال برای نخستین بار سه مسیر جدید گردشگری دریایی در شرق استان مانند خور آذینی در سیریک، خور تیاب در میناب و خور خلاصی در جاسک به عنوان مقاصد زیبای ساحلی ساماندهی و تمهیدات ایمن برای گشت های دریایی پیش بینی شده است.
عفیفی پور با تأکید بر لزوم رعایت مباحث فنی در شناورهای مسافری گفت: شناورها باید الزامات برنامه ریزی شده را رعایت کنند و توجه داشته باشند که تمامی مسیرهای دریایی با دستگاهاه های پیشرفته کنترل می شوند .
مدیر کل بنادر ودریانوردی هرمزگان همچنین از مسافران و میهمانان نوروزی خواست تا با مطالعه بروشورهای ایمنی سفرهای دریایی به توصیه های فرماندهان شناورها توجه جدی داشته باشند و در زمینه رعایت محیط زیست دریایی نیز کوشا باشند.
هرمزگان بر برخورداری از دو خلیج فارس و دریای عمان هرساله در ایام نورورز پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است .

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار