اکنون با ادامه روند آزادسازی‌ها در حومه تدمر، نیروهای سوری به رشته کوه‌های "المزار" رسیدند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی قبل بود که رزمندگان مقاومت سوری با ادامه پیشروی‌ها در حومه تدمر موفق شدند میدان نفتی "جزل" را از شر تروریست‌های داعش آزاد کنند. موفقیتی که ضربه سختی بر‌ ساختار مالی تروریست‌ها وارد کرد.
 
آزادسازی کوه‌های  
 
اما اکنون با ادامه روند آزادسازی‌ها در حومه تدمر، نیروهای ارتش سوریه به رشته کوه‌های "المزار" رسیدند.  

این موقعیت که در شمال مثلث استراتژیکی تدمر واقع است، نقش مهمی در پیشبرد اهداف میدانی آینده محور مقاومت در این منطقه خواهد داشت.
 
*آزادسازی رشته‌کوه‌های "المزار" در حومه تدمر
 
آزادسازی کوه‌های  
 
ارتش سوریه با گسترش دایره عملیاتی خود در حومه تدمر، رشته کوه‌های "المزار" را به‌کنترل خود درآورد.

به‌نقل از اعلام‌الحربی؛ نقشه بالا وضعیت پیشروی‌های ارتش سوریه را در حومه تدمر و حومه شرقی حمص نشان می‌دهد که نیروهای سوری بر رشته کوه‌های "المزار" و "قلعه الهری" تسلط یافته‌اند.

در این عملیات علاوه بر هلاکت ده‌ها تن از تروریست‌های داعش، تسلیحات انان منهدم شد و در ادامه نیز، یگان‌هایی از ارتش سوریه به خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های دست‌‍ساز کار گذاشته شده توسط تروریست‌ها پرداختند.
 
پس از ورود ارتش سوریه به روستای "الوادی"، جاده "التکیه" به روی شهروندان سوری گشوده شد.
 
*تثبیت مواضع مقاومت در کوه‌های "المستدیره"
 
 آزادسازی کوه‌های
 
وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از یگان‌های مسلح سوری با همراهی رزمندگان مقاومت، تسلط خود را بر رشته کوه‌های "المستدیره" و نقاط پیرامون آن در شرق تدمر تثبیت کردند که در جریان آن، شماری از عناصر داعش به‌هلاکت رسیده و باقیمانده آنان نیز از منطقه متواری شدند.
 
*انهدام 7 پایگاه تروریست‌های جبهه‌النصره در درعا/ چترهای امدادی هواپیماهای روسی برای شهروندان سوری
 
آزادسازی کوه‌های  
 
به‌نقل از منابع نظامی؛ ارتش سوریه مرکز تجمعات تروریست‌های جبهه‌النصره را در محله‌های " الکرک، السیبه، البحار، الاربعین، حاره البدو، حاره القرن و دوار المصری" از شهر درعا هدف قرار داد.

در این عملیات ضمن انهدام 7 پایگاه فرماندهی تروریست‌ها به‌همراه یک خودروی مجهز به مسلسل 14/5 میلی‌متری، 14 تن از عناصر تکفیری به‌هلاکت رسیدند و 20 تروریست دیگر نیز زخمی شدند.

هواپیماهای باری روسی چترهای حامل کمک‌های غذایی را برای شهروندان در محاصره تروریست‌های داعش در شهر دیرالزور انداختند.

هلال احمر سوریه نیز با دریافت این محموله‌های امدادی، اقدام به توزیع این بسته‌ها میان اهالی محله‌ "هرابش" در دیرالزور و روستای "الجفره" در جنوب این شهر کرد.
 

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار