نیروهای سوری به پیشروی‌های خود در محورهای شرقی دمشق و منطقه «جوبر» ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نگاهی به تحولات میدانی اخیر سوریه نشان می‌دهد که سیر پیشروی‌های نیروهای ارتش این کشور و رزمندگان مقاومت به‌سمت مناطق شرقی دمشق انتقال یافته است.

منطقه «جوبر» یکی از نقاط واقع در شرق پایتخت سوریه است که تسلط بر آن می‌تواند نقش قابل توجهی در پاکسازی حومه دمشق داشته باشد. 

*بازپس‌گیری یکی از ساختمان‌های کارخانه نساجی جوبر از سوی ارتش سوریه

حکایت ویدئو‌های انقضا یافته تروریست‌ها برای تضعیف روحیه رزمندگان مقاومت/ کارخانه نساجی «جوبر» آزاد شد

ارتش سوریه پس از درگیری‌های سنگین با تروریست‌های جبهة‌النصرة، موفق به بازپس‌گیری یکی از ساختمان‌های کارخانه نساجی در جبهه شمالی محله «جوبر» شد.

به‌نقل از اعلام‌الحربي؛ در این عملیات که با استفاده از انواع سلاح‌های سبک و سنگین و نیز پشتیبانی جنگنده‌های سوری صورت گرفت، مرکز تجمع عناصر تکفیری بمباران شد.

اهالی شهرک "کفر نبودة" در حومه شمال غربی حماه، تروریست‌های مسلح را از هجوم به مواضع ارتش سوریه در این منطقه بازداشتند.

یکی از این گروهک‌های تروریستی به اهالی منطقه کفر نبودة مهلت زمانی داده بود تا مردم این ناحیه ضمن دست کشیدن از مخالفت با اقدامات تروریست‌ها، اقدام به فتح راه‌های مسدود شده در این منطقه کنند.

*صدها کشته و زخمی به‌جای مانده از عناصر جبهة‌النصرة در جوبر/ حکایت ویدئو‌های انقضا یافته تروریست‌ها برای تضعیف روحیه رزمندگان مقاومت

حکایت ویدئو‌های انقضا یافته تروریست‌ها برای تضعیف روحیه رزمندگان مقاومت/ کارخانه نساجی «جوبر» آزاد شد

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از یگان‌های ارتش در تمامی عملیات‌هایی که در محورهای جوبر انجام داد به پیروزی رسید و خسارات سنگینی به تروریست‌ها وارد کرد.

صدها کشته و زخمی از تروریست‌های جبهة‌النصرة و گروهک‌های زیرمجموعه آن برجای ماند که این موارد به‌دنبال حملات تعقیبی ارتش سوریه به محورهای تحرکاتی و مناطق نبرد تروریست‌ها در محورهای «جوبر» صورت گرفت.

فعالان وابسته به گروه‌های مسلح تروریستی اقدام به دست‌به‌دست کردن فایل‌هایی ویدئویی از اسارت نیروهای ارتش سوریه در نبردهای اخیر حومه حماة کردند. 

اما پس از بررسی دقیق این فیلم‌ها مشخص شد که فایل‌های مذکور متعلق به نبردهای حومه ادلب در سال 2013 است که در اوایل این سال پخش شده بود.

لازم به‌ذکر است که تروریست‌ها اقدام به بازپخش این بخش‌های ویدئویی برای اسرای سوری در نبردهای حومه شمالی حماة کرده بودند.


*انهدام مقر تکفیری‌ها در حماة با انفجار تانک‌ها و زره‌پوش‌های تروریست‌ها

حکایت ویدئو‌های انقضا یافته تروریست‌ها برای تضعیف روحیه رزمندگان مقاومت/ کارخانه نساجی «جوبر» آزاد شد

به‌نقل از وزارت دفاع سوریه؛ یکی از یگان‌های ارتش این کشور مقر حضور تروریست‌های تکفیری را در حومه شمالی حماة هدف حملات سنگین قرار داد که در این عملیات علاوه بر هلاکت شمار زیادی از تروریست‌ها؛ سه دستگاه تانک، پنج خودروی زره‌پوش و برخی از تجهیزات مجهز به مسلسل تکفیری‌ها منهدم شد.

*انهدام پایگاه سرکردگان عناصر جبهة‌النصرة در حومه حمص

حکایت ویدئو‌های انقضا یافته تروریست‌ها برای تضعیف روحیه رزمندگان مقاومت/ کارخانه نساجی «جوبر» آزاد شد

پایگاه محل حضور سرکردگان تروریست‌های جبهة‌النصرة در روستای «الغنطو» منهدم شد که در این حمله تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

در میان عناصر هلاکت یافته، هویت یکی از تروریست‌ها با نام عبدالرحمن المرعی ملقب به "ابو عبیدة طه" مشخص شد.

هم‌چنین مقر تجمع تکفیری‌ها در مناطق «اما شرشوح، الغجر، البایکة و منطقه التلول الاحمر» از حومه شمالی حمص هدف قرار گرفت که درپی آن نیز شماری از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که در حمله به شرق منطقه «جب الجراح» در حومه شرقی حمص، مجموعه‌ای از تروریست‌های داعش به‌هلاکت رسیدند و خودروی مجهز به مسلسل آنان نیز منهدم شد.

به‌علاوه خودروی بمب‌گذاری شده تروریست‌های جبهة‌النصرة قبل از رسیده به یکی از مناطق نظامی در شرق روستای «المشرفة» از توابع شرقی حمص منهدم شد.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار