زیگمار گابریل از مخالفت آمریکا با پیمان‌های بین‌المللی انتقاد کرد.

انتقاد وزیر امور خارجه آلمان از مخالفت آمریکا با پیمان های بین المللیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، زیگمار گابریل -- وزیر امور خارجه آلمان -- روز پنجشنبه از اقدامات اخیر آمریکا در به چالش کشیدن پیمان های بین المللی انتقاد کرد. 

اعلام این سخنان توسط گابریل در حالی است که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به منظور انجام نخستین دیدار خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به واشنگتن سفر کرده است.

وزیر امور خارجه آلمان با اعلام این مطلب افزود چنین اقداماتی نه تنها ثبات آلمان را در معرض خطر قرار می دهد، بلکه در طولانی مدت به آمریکا نیز آسیب وارد خواهد کرد. وی این موضوع را در یک کنفرانس با موضوع حقوق بین المللی مطرح کرد.

گابریل افزود درخواست دولت جدید آمریکا مبنی بر محدود کردن مذاکرات به موافقتنامه های تجاری دوجانبه، چالش های سیاسی و اقتصادی عمده ای را برای آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا و یک عضو کلیدی اتحادیه اروپا به وجود آورده است، زیرا آلمان به نمایندگی از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در مذاکرات تجاری شرکت می کند.

ترامپ به واسطه به چالش کشیدن پیمان های تجاری چند جانبه و سایر موافقتنامه‌ها، باعث ایجاد برخی نگرانی ها در سرتاسر جهان شده است. ترامپ همچنین آلمان، چین و دیگر کشورها را به دستکاری در ارزش واحدهای پولی خود به منظور افزایش صادرات متهم کرده است.

مقامات آلمان امیدوار هستند طی سال های آینده، بار دیگر درباره توافق تجاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا گفتگو کنند. علت امیدواری مقامات آلمان نیز آن است که ترامپ به طور خاص، این موافقتنامه تجاری بالقوه را هدف حملات و انتقادات خود قرار نداده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار