کنتورهای حجمی باعث کاهش سطح زیرکشت غلات تربت جام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر جوادی مدیرجهادکشاورزی شهرستان تربت جام درجلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان گفت:: نصب کنتورهای حجمی باعث کاهش سطح زیرکشت غلات شهرستان از ۲۱ هزارهکتار به ۱۷ هزار هکتار شده است.
وی افزود: امیدواریم خسارتی به تولید وارد نشود و ان شاء ا... با این بارندگی‌های اخیر بتوانیم از طریق دیم جبران کنیم.
مهندس شایان مدیرامور آب تربت جام هم در این جلسه گفت:: دامداری‌ها یکی از مشکلات اصلی هستند که یا چاههای غیرمجاز زده اند و یا برداشت بی رویه آب دارند ومتاسفانه هربار همکاران ما برای بازدید سرکشی می‌کنند با درب بسته محل برخورد می‌کنند و مجبور می‌شویم از حکم قضایی برای ورود و اعمال قانون استفاده کنیم.
وی افزود: اضافه برداشت از چاههای مجاز ما بیشتر از چاههای غیرمجاز منطقه است و خسارت بیشتری وارد می‌کند و اولین شهرستانی بودیم که اعلام کردیم تمام چاههای ما کنتورهوشمند (حجمی) نصب شده اند.
مدیرامور آب تربت جام گفت: تاثیرمثبت این کنترهای هوشمند در طی ۲ سال آینده مشخص خواهد شد و تراز آب نشان خواهد داد به شرطی که مردم ومسئولین همراهمان باشند.
شایان تصریح کرد: به دنبال حکم قضایی برایاعمال قانون بر چاههای غیرقانونی حفرشده در دامداری‌ها هستیم و تاکنون ۱۳ مورد چاه در تربت جام را با دستور مستقیم مقام قضایی پلمپ یا پر نموده ایم.
انتهای پیام//س.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.