همدان؛

اجرای طرح آرامش بهاری در ۴۹ بقعه شاخص استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از اجرای ۹۶ طرح آرامش بهاری در ۴۹ بقعه شاخص استان خبر داد.

اجرای طرح آرامش بهاری در ۴۹ بقعه شاخص استان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام محمد کاروند گفت: استان همدان دارای 238 بقعه و مکان زیارتی است که از این تعداد 49 بقعه شاخص میزبان اجرای طرح آرامش بهاری هستند.

وی با اعلام این خبر که 49 مبلغ از حوزه علمیه قم در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان اعزام می شوند، افزود: این طرح از 28 اسفند تا 15 فروردین اجرایی می شود.

کاروند با بیان اینکه همچنین 16 مبلغ بومی در بقاع متبرکه استان در قالب طرح آرامش بهاری فعالیت می کنند گفت: مبلغان در غرفه مشاوره خانواده، نمایشگاه وقف، سلامت، کودک و نوجوان در قالب خیمه‌های معرفت فعال خواهند بود.

وی گفت: برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، برگزاری مراسم سال تحویل، اقامه نماز جماعت و مراسم‌های مختلفی دیگری در ایام نوروز و طرح آرامش بهاری پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی و مذهبی، تبلیغ و ترویج سنت های اسلامی، خدمت رسانی مطلوب به زائرین، شناسایی اماکن و بقاع متبرکه را از اهداف برگزاری این طرح اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 680 میلیون تومان از محل موقوفات در طول سال برای اطعام ایتام، سالمندان و افراد بی بضاعت هزینه شده است، ابراز کرد: 449 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و تویسرکان پرداخت شده است.

حجت الاسلام کاروند افزود: در سال جاری بیش از 420 نفر مبلغ به استان در مناسبت‌های مختلف اعم از ایام غدیر، دهه کرامت، محرم، هفته وقف و ... اعزام شدند.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار