همایش "خانواده و تبیین اقتصاد مقاومتی در مصرف کالاهای ایرانی" در سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ در این همایش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: خوشبختانه امسال این سازمان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گام‌های مهم و موثری برداشته و سبب فعالسازی واحدهای راکد و غیرفعال و نیز ارتقاء بهره‌وری برخی واحدهای تولیدی شده است.

جعفرصادق اسکندری با تاکید بر خرید و استفاده از تولیدات داخلی بیان کرد: در روزهای گذشته و با مصوبه انجام یافته به تمامی دستگاه‌های دولتی آذربایجان‌غربی ابلاغ شده که حق تامین کالاهایی که در خود استان تولید می‌شود را ندارند.

وی با اشاره به لزوم تشویق به خرید کالاهای داخلی و تقبیح کالاهای قاچاق افزود: در این باره، بی‌شک نقش بانوان در ترویج و مصرف کالاهای داخلی و بومی بسیار تاثیرگزار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی از احیاء و راه‌اندازی 250 واحد تولیدی و صنعتی در سال 95 خبر داد و گفت: با راه‌اندازی و فعالیت این واحدها، تعداد هشت هزار و 500 شغل جدید ایجاد شده و بنابراین باید بازار کالا و مصرف در استان راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال آینده این است که در سال آینده تور صنعتی برای تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.