آبشار کمر دوغ یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایران است که در بخش قلعه ریئسی شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ آبشارکمر دوغ خارق‌العاده و شگفت‌انگیز، در پیچ و خم کوه‌های ترک خورده و تنگه‌ای در 20 کیلومتری قلعه‌رئیسی با 100 متر ارتفاع و بیش از 60 متر عرض، یکی از چشم‌اندازهایی است که دوستداران طبیعت را به خود فرا می‌خواند.
 
آبشار طبیعی و شگفت انگیز کمر دوغ با سرازیر شدن به ته دره، رنگین کمانهای خاطره انگیزی را به وجود می آورد که گویا نقاش چیره دستی با رنگهای مختلف این طبیعت زیبا را خلق کرده است.
 
برای چشیدن خنکای نسیم این آبشار زیبا، باید راه سنگی و صخره های سخت کنار این آبشار را به ته دره که بیش از 20 دقیقه به طول می انجام را طی کرد.
 
 آبشار کمر دوغ، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایران
 
 
با گذشت از مسیر صخره‌ای و تقریبأ ناهموار به آبشار می‌رسیم و زیبایی بی‌نظیر این اثر طبیعی به گونه‌ای است که انسان با دیدن ناگهانی آبشار از دل صخره‌ها و پایین آمدن تا عمق نهرها واقعا شگفت‌زده می‌شود و به شکرانه این نعمت سر تعظیم فرود می‌آورد.
 
 نسیم سرد و باطراوت آبشار در پایین دست روح تازه ای را در نفس های خسته انسان ارزانی می دهد که در نوع خود بی نظیر است.
 
غلتیدن آب بر کف صخره در پایین دست آبشار حوضچه هایی زیبا برای آبتنی گردشگران و بازدیدگنندگان بخصوص در روزهای گرم به وجود آورده است.
 
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.