در سال گذشته و پس از طی مراحل آموزشی 10 هزار و ۵۰۰ نفر از استان سمنان گواهینامه راهنمایی و رانندگی دریافت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سرهنگ رحیم ساعد رئیس پلیس راهور استان سمنان گفت: بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در سال گذشته پس از طی مراحل آموزشی برای نخستین بار گواهینامه راهنمایی و رانندگی دریافت و وارد چرخه ترافیک در این استان شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به ۳۵ هزار نفر از هم استانی ها از خدمات حوزه گواهینامه پلیس راهور شامل صدور، تعویض، صدور المثنی بهره مند شده اند، افزود: پرهیز از عجله و شتاب و رعایت قانون و مقررات و آموزش از طریق مدارس در طرح همیار پلیس از جمله راه های موثر در کاهش سوانح رانندگی در معابر شهری محسوب می شود.

سرهنگ ساعد تصریح کرد: کاهش ۱۳درصدی تصادفات درون شهری از ابتدای طرح نوروزی در استان سمنان نشان می دهد که پیشگیری از تصادف مانند دیگر آسیب ها و معضلات اجتماعی نیازمند همراهی و همکاری عمومی است.

وی افزود: باتوجه به اعلام هواشناسی در خصوص بارش برف و باران از هموطنان و مسافرانی که قصد سفر را دارند تقاضا می شود قبل از حرکت از تجهیزات کامل زمستانی و سالم بودن سیستم گرمایش خودرو و برف پاکن ها مطمئن شوند.

رئیس پلیس راهور استان سمنان افزود: بررسی ها نشان می دهد در سطح شهرستان های استان سمنان از آغاز طرح نورزی پلیس با کاهش تصادفات جرحی به نسبت سال گذشته مواجه هستیم که چنانچه موارد ایمنی از سوی عابران و رانندگان رعایت شود می توان این میزان را به حداقل کاهش داد.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.