یک روانشناس کودک و نوجوان از خانواده‌ها خواست تا از فرصت نوروز برای اجتماعی کردن فرزندانشان استفاده کرده و آنها را همراه خود به عید دیدنی ببرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛عظیم عظیمی از نوروز به عنوان آیین مهم و باستانی ایرانیان یاد و اظهار کرد:خانواده‌ها باید با به پا داشتن رسوم زیبای نوروز مثل دید و بازدیدهای نوروزی از کمرنگ‌شدن این سنت‌ها جلوگیری کنند.

وی افزود: خانواده‌ها باید با خویشاوندان خود معاشرت کرده و دید و بازدیدهای نوروز را به شکل سنتی اجرا کنند، زیرا حفظ سنت‌های نوروزی با همان شکل و چارچوب خود خواهد توانست در انتقال سنت‌های نوروز به آیندگان نقش مهمی داشته باشد.

این روانشناس کودک و نوجوان تاکید کرد: شعائر ملی و وطنی باید به شکل سنتی خود به آیندگان انتقال داده شوند.

عظیمی سپس از انتقال فرهنگی به عنوان یکی از وظایف مهم خانواده‌ها و جامعه یاد و اظهار کرد: اگرچه رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی فرصتهای خوبی را برای انتقال آداب و رسوم و سنت‌ها در اختیار دارند، اما هیچکدام از این رسانه‌ها نخواهند توانست جای انتقال این فرهنگ‌ها به صورت خانوادگی را بگیرند.

 وی تاکید کرد: بهترین راه انتقال آداب و رسوم نوروز اجرایی کردن این آداب و رسوم در محیط خانواده است، به عنوان مثال دید و بازدیدهای نوروزی سبب خواهد شد تا کودکان و نوجوانان به طور مستقیم با این فرهنگ‌ها آشنا شده و در آینده آنها را اجرایی کنند.

این روانشناس کودک و نوجوان کمتر شدن ارتباطات و صله رحم نسبت به گذشته را یکی از آسیب‌های پیش روی دید و بازدیدها و دیگر آیین نوروزی عنوان و تصریح کرد: درگیر فضای مجازی شدن خانواده ها سبب شده تا آداب و رسوم نوروز به خوبی به نسل جوان معرفی نشود که این اتفاق در به فراموشی سپرده شدن آداب و رسوم نوروز بی‌تاثیر نخواهد بود.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.