مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۸ مرکز عرضه متخلف در بازرسی اکیپ های بهداشت محیط، شناسایی و تعطیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی استان آخرین اقدامات برنامه سلامت نوروزی در استان را تشریح کرد. 

نصرالله کرمی ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته همکاران شهرستان هادر قالب اکیپ های بهداشت محیط گفت:9هزارو ۹۹۴ مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی ، 2هزارو 191 مورد بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی و تجهیزات از جمله آرایشگاه ها، هتل ها و مراکز اقامتی، ۲۸۴مورد بازرسی بهداشت محیطی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی انجام شد.

وی هزارو 84 مورد بازرسی بهداشت محیطی از سامانه های آبرسانی و همچنین ۱۲۶ مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز عرضه قلیان با اولویت کنترل دخانیات را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و ادامه داد: در مجموع تاکنون ۱۳هزار و ۶۷۹ مورد بازرسی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از کشف و معدوم سازی ۶۳ هزار و ۸۵۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی خبر داد و گفت: اقدامات دیگری از جمله19 هزارو۹۲۷ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی و ۶۴۲ مورد نمونه برداری میکروبی آب نیز در راستای وظایف حوزه سلامت صورت گرفت.

کرمی تعداد مراکز عرضه متخلف معرفی شده به مراجع قضایی در این مدت را ۲۶۷ مورد عنوان کرد و افزود: در این میان ۷۸ مرکز متخلف نیز تعطیل شدند.

گفتنی است برنامه سلامت نوروزی از اول اسفند ۹۵ آغاز شده و تا پانزده فروردین در سراسر استان ادامه دارد.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.