بزرگترین رنگینک جهان در آبپخش / ثبت نخلستان های بوشهر در گینس

بزرگترین رنگینک (چینش خرما) در شهر آبپخش استان بوشهر به طول 110 متر برای ثبت در کتاب رکوردهای جهان (گینس) ساخته شد.

بزرگترین رنگینک جهان در آبپخش / ثبت نخلستان های بوشهر در گینس
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نماینده گینس در ایران با بیان اینکه مستند سازی برای ثبت این رنگینک در کتاب رکوردهای جهان انجام شده است، اظهار داشت: این رکورد برای نخستین بار در دنیا انجام می شود و چون مشابهی ندارد و تاکنون در این زمینه رکوردی نداشته‌ایم در کتاب گینس به عنوان نیو رکورد (رکورد جدید) ارائه می شود.
 
روح الله دشمن زیاری افزود: مجموعه مستندات این رنگینک به گینس ارسال و برای ثبت آن پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

وی ضمن اعلام اینکه تاکنون هیچ کشوری بزرگترین نخلستان دنیا را ثبت نکرده است، یادآور شد: طبق مکاتبات انجام شده با گینس آنها اعلام آمادگی کرده اند که نخلستان استان بوشهر به عنوان بزرگترین نخلستان جهان در کتاب گینس ثبت شود و در این ارتباط همکاری مسئولان استان بوشهر در زمینه جمع آوری مستندات لازم است.

مدیر اجرایی جشنواره رنگینگ در آبپخش، ترویج مصرف و آوردن خرما در سبد غذایی مردم و معرفی محصول استان بوشهر و ظرفیت گردشگری منطقه به میهمانان نوروزی را از اهداف جشنواره برشمرد و افزود: این رنگینک به عنوان بزرگترین چینش خرما در جهان با مشارکت 80 نفر و استفاده از سه تن خرما، 30 کیسه آرد و 350 لیتر روغن ساخته شده است.

مهدی بحرینی افزود:این رنگینک با طرح های سنتی و ملی از جمله خلیج فارس، نقشه ایران، پرچم ایران و سربازان هخامنشی تزیین شده است.

شهر آبپخش از توابع شهرستان دشتستان قطب تولید خرما در استان بوشهر است.
 
انتهای پیام/ ث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.