شاهزاده حسین(ع)، عموی امام زمان(عج) و از امامزاده‌های شاخص کشور است که مقبره اش در شهر همدان واقع شده و این روزها میزبان گردشگران است.

آستان شاهزاده حسین(ع) همدان میزبان گردشگران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بقعه متبرکه شاهزاده حسین(ع) در نزدیکی میدان مرکزی همدان و ابتدای خیابان شهدا واقع شده و تنها امامزاده شهر همدان است که نسب وی بدون واسطه به یکی از امامان معصوم یعنی حضرت امام هادی(ع) می‌رسد.

آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) همدان از معماری بسیار زیبایی برخوردار بوده و از چندین بخش شامل ایوان ورودی، شبستان پیشین، اتاق مقبره و سردابی که در عمق ۳ متری از کف زمین قرار دارد، تشکیل شده است.

این بنا هویت تاریخی مشخصی نداشته و در برخی از روایت‌های تاریخی آمده است که برای نخستین بار در عهد ایلخانان مغول و به دستور خواجه نصیرالدین توسی، ساختمان امامزاده در ابعاد وسیع‌تری مورد بازسازی قرار گرفته و بنابر همین نقل قول‌ها، یکی از منتسبین به خواجه نصیرالدین نیز در صحن این امامزاده دفن شده است.

روایت‌های تاریخی دیگری نیز درباره مزار امامزاده حسین همدان وجود دارد و گفته می‌شود که در سال ۱۱۴۰ هجری، قمری و پس از کشته شدن سلطان حسین صفوی، سر او در ایوان جنوبی این بقعه دفن شده است.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار