سرویس هایی همچون پیش بینی مسابقات و حمایت از تیم های ورزشی، دریافت جملات کوتاه، آزمون ها، شعربازی و دانستنی ها از جمله خدمات مبتنی بر محتوا محسوب می شوند.
مشترکین همراه اول می توانند با ارسال پیامک بدون متن به شماره ۸۰۰ و یا شماره گیری کد #۸۰۰* (ستاره هشتصد مربع)، سرویس های محتوایی فعال خود را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به قطع آنها اقدام کنند.
همراه اولی ها در صورت بروز هرگونه خطا در فعال سازی و یا غیر فعال سازی این سرویس ها می توانند از طریق خط همراه اول با شماره ۹۹۹۰ (بصورت رایگان) و با سایر خطوط با شماره ۹۱۲۹۹۹۰ تماس بگیرند.
گفتنی است خدمات دولت الکترونیک نیز جزو خدمات مبتنی بر محتوا محسوب شده ولی از طریق سامانه #۸۰۰* فعلاً قابل مشاهده نبوده و بعلت موردی بودن دریافت اینگونه خدمات، بیشتر کاربرانی که گمان می کنند هیچ سرویس را فعال نکرده اند از اینگونه خدمات استفاده کرده اند. به عنوان مثال سرویس هایی همچون "اعلام خلافی خودرو (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)"، "اعلام وضعیت گواهینامه (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)"، "استعلام تصادفات رانندگی (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)"، "پیگیری مرسولات پستی" و "خدمات شهرداری و سازمان ثبت" هزینه دار بوده و بسیاری از مشترکین از این موضوع بی اطلاع هستند.
لازم به ذکر است پیامک های خدمات مبتنی بر محتوا با پیامک های تبلیغاتی فرق دارد؛ پیامک های تبلیغاتی گونه ای از تبلیغات بر بستر موبایل است که در آن بصورت کاملاً رایگان از بستر پیامک برای مشترکین، محتوای تبلیغاتی ارسال می گردد. همچنین از این طریق نیز سازمان ها، موسسات، شرکت ها و ... می توانند با مخاطبان خود ارتباط دو سویه برقرار کنند.
در بخش دیگری از این اطلاعیه تصریح شده است، ردیفی که در قبوض تحت عنوان "سایر هزینه ها" مشاهده می شود، بیانگر مبلغ خدماتی است که مشترکین از دفاتر خدماتی یا سامانه های پاسخگویی دریافت می کنند که با کد عددی مشخص شده و مشترکین اپراتور اول می توانند با مراجعه به پرتال این شرکت (سایت همراه اول /تعرفه/سیم کارت دائمی) و یا سامانه "همراه من" از جزئیات هزینه مورد نظر اطلاع یابند. هزینه خدماتی نظیر "تغییر و اصلاح آدرس"، "قطع و وصل سیم کارت"، "چاپ قبض المثنی" و "آوای انتظار" در قالب "سایر هزینه ها" در نظر گرفته می شود.
همراه اولی ها می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات قبض تلفن همراه خود به پرتال اینترنتی یا سامانه همراه من مراجعه کرده و یا با مرکز تماس مشترکین (۹۹۹۰) این اپراتور تماس بگیرند.
انتهای پیام/
اون همه پولهایی که ملت واسه ودیعه ثبت نام موبایل دادند سود نداره؟
اصل سرمایه چی شد؟
سودش کجا میره؟
شایسته نبود در حق مردم مظلوم و نجیب ایران مخابرات بابت پولهای مفت و ناحقی که به اسم ودیعه گرفته خدمات رایگانی هم به این مردم می داد؟
تا بدهی رو ندی می کشن روی قبض بعدی خدا خیرتون بده سود ودیعه ما و اصل ودیعه که امانت هست چی میشه؟
خبرگزاری محترم این موضوع رو زنده و پیگیری کنه.ممنون
من هیچکدوم از موارد فوق نداشتم ولی سایر هزینه ها در قبض موبایلم درج میشه و نیز در مورد ..بر محتوا را بخواهیم حذف کنیم چطور ممکنه.اخه نوشتید واسه خلافی این هزینه ها را می گیرید و فعال میشه