معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بخش اعظمی از دغدغه های کرمانشاه در زمینه گردشگری دغدغه های ملی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  زهرا احمدی پور کرمانشاه افزود: نگاهی که در کرمانشاه برای توسعه از راه گردشگری وجود دارد با استقبال سازمان رو به رو می شود.

 احمدی پور در رابطه با ثبت جهانی میراث فرهنگی گفت: باید تنوعی در ثبت های جهانی خود ایجاد کرده و ایران را به مردم جهان معرفی کنیم.
 
وی ادامه داد: اولویت های ما برای ثبت جهانی میراث فرهنگی استان کرمانشاه ثبت جهانی بافت منطقه اورامانات و محور ساسانی محسوب می شوند.
 
معاون رییس جمهوری با اشاره به هم مرزی کرمانشاه با کشور عراق گفت: باید سعی کنیم تا گردشگران عراقی را از راه های مختلف همچون درمان و تفریح به استان کرمانشاه بکشانیم.
 
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه باید به فکر جایگزینی برای مدارس به منظور مسافران نوروزی بود، گفت: وزارت آموزش و پرورش بارها در جلسات متعدد با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرده است که با اسکان مسافران نوروزی در مدارس مخالف است و به نظر می رسد در نوروز 97 دیگر مسافران نوروزی نتوانند از مدارس برای اسکان استفاده کنند.
 
همچنین در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون 134 هزارو 194 نفر مسافر وارد استان شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.
 
جلیل بالایی افزود: استان کرمانشاه در تمامی ‌زیر شاخه های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی دارای برندهای برتر جهانی است.
 
وی با بیان اینکه از ابتدای دی ماه ستادهای اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه، تشکیل و برنامه ریزی ها برای خدمات دهی به مسافران نوروزی تشکیل شده است، عنوان کرد: در این ستاد بخشی از توان خود را برای معرفی ظرفیت های استان کرمانشاه به مردم سراسر کشور سرمایه گذاری کردیم.
 
به گفته وی، از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون 905 مورد بازدید از اماکن گردشگری در استان کرمانشاه انجام شده است.
 
انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.