150 مخزن ویژه جمع‌آوری سبزه و زباله در خروجی‌های شیراز نصب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح‌الله خوشبخت رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به اجرای طرح "از سبزه تا کمپوست" برای ششمین سال، گفت: این سازمان علاوه بر به کارگیری نیروهای ویژه در مبادی ورودی، خروجی و محل‌های تفریحی شهر و شستشو  و نظافت این محل‌ها، اقدام به نصب 150 مخزن ویژه جمع‌آوری سبزه و زباله می‌کند.
 
خوشبخت افزود: تعداد 20 عدد پاکت باز و غلتان و 85 مخزن 660 لیتری با پلاکارد "طرح از سبزه تا کمپوست"  در مبادی خروجی شهر، مکان‌های تفریحی و همچنین در یک اقدام نو  برای نخستین بار در 47 ایستگاه ثابت بازیافت مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در مبادی ورودی شهر و مکان‌های سیاحتی تعداد 45 مخزن 660 لیتری با پلاکارد "مخصوص زباله" نصب می‌شود.
 
خوشبخت اظهار کرد: در این طرح سبزه‌های شهروندان در خروجی‌های شهر از آنها تحویل گرفته می‌شود و هدایایی مانند کود ورمی کمپوست، کیف ذخیره‌سازی پسماند خودرو و هدایای آموزشی ویژه کودکان به آنها  داده می‌شود.
 
وی بیان کرد: سبزه‌های جمع‌آوری شده پس از انجام فرآیندهای مورد نیاز، به کود کمپوست و ورمی کمپوست که از کودهای شناخته شده بیولوژیک و مفید برای خاک هستند، تبدیل می‌شوند و علاوه بر بازگشت به چرخه طبیعت از به هدر رفتن آنها جلوگیری به عمل می‌آید.
 
خوشبخت تصریح کرد: 100 نفر از پاکبانان در طرحی با عنوان پاکبانان موتور سوار آماده هستند تا با استفاده از موتور سیکلت برای جمع آوری سبزه‌های رها شده در خیابان‌های مناطق 11 گانه شیراز در این روز خدمت‌رسانی کنند.
 
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز  از شهروندان  خواست با خودداری از ریختن زباله در طبیعت پسماندهای خود را به هنگام بازگشت به شهر در این کیسه‌ها بریزند و هنگام ورود به شهر در مخازن تعبیه شده  قرار دهند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار