امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت تولید و اشتغال در مقوله اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از مواردی که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، افزایش کیفیت محصولات در کارخانه‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تسلیت سالروز شهادت امام علی النقی (ع) اظهار داشت: مسلمین قرن‌ها است که از برکات امام هادی (ع) و سفارش‌های آن امام همام بهره‌مند هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز 13 فروردین که به نام روز طبیعت نامگذاری شده است، افزود: مبادا که مردم به بهانه روز طبیعت به گناه و معصیت بپردازند.

ناصری روز 12 فروردین را نیز گرامی داشت و یادآور شد: امام خمینی (ره) در مقابل بسیاری از افرادی که می‌خواستند اسمی روی انقلاب بگذارند و کم‌کم انقلاب را از راه اسلام منحرف کنند،‌ ایستادند و فرمودند که من به جمهوری اسلامی رأی می‌دهم، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

امام جمعه یزد ادامه داد: امروز نیز خیلی‌ها همین را می‌خواهند که حکومتی به راه بیاندازند که دستشان باز باشد و مردم را به هر طرف که خواستند بکشانند که البته رهبری در مقابل آنها ایستادند و فرمودند که جمهوریت و اسلامیت این انقلاب باید پررنگ‌ شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل نیز امسال مقام معظم رهبری ابعاد دیگری از آن را مورد تأکید قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: تولید و اشتغال در امر اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر تولید نداشته باشیم، دستمان خالی است بنابراین باید در این زمینه فعال‌تر از قبل وارد عمل شویم.

ناصری، تولید را دارای ابعاد گوناگون خواند و افزود: اینکه جوانان ما در زمینه تسلیحاتی مؤمنانه و متعهدانه فعالیت دارند نیز نوعی از تولید است که اقتدار را برای کشور به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما محصولات بسیاری تولید می‌‌شود اما گاهی تنبلی و بی‌حالی، طمع برای سود بیشتر و هواهای نفسانی باعث می‌شود که تولیدات ما کیفیت نداشته باشد،‌ عنوان کرد: این امر سبب شده در بسیاری از موارد حتی در داخل کشور نیز رغبت برای خرید کالای داخلی وجود نداشته باشد که باید با این امر مقابله شود.

خطیب جمعه یزد تصریح کرد: یک تیم به عنوان کارشناس باید به کارخانه‌ها بروند و راهکارهای تولید را آموزش دهند تا کیفیت محصولات افزایش پیدا کند.

وی در مورد اشتغال نیز اظهار داشت: بسیاری از بیکاری‌هایی که داریم به خاطر این است که دست‌اندرکاران امر راهکاری برای ایجاد اشتغال ندارند و این وظیفه دولت است که از طریق فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را ارائه دهد و برای ایجاد شغل از کارآموزان حمایت کند تا بتوانند آنچه آموخته‌اند، تکثیر کنند.

ناصری یادآور شد: روستاهای ما می‌توانند در این زمینه فعالیت بهتری داشته باشند و باید رغبت مردم را برای پیشرفت و تولید بالا ببریم

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر در زمینه ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات خود کار کنیم، دیگر نه نیاز به واردات کالا داریم و نه جوانان بیکار در کشور خواهیم داشت.

وی از مدیران نیز خواست تا سر حال و قبراق برای مردم انجام وظیفه کنند نه اینکه دغدغه پول و سیاسی‌بازی داشته باشند.


انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.