باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

دوازدهم فروردین، روز تبلور ایمان و اتحاد

آن ها که به جمهوری اسلامی «آری» گفتند، تا پای جان ایستادند، حتی وقتی حفظ این سرزمین به قیمت «شهادت» فرزندشان تمام شد.

دوازدهم فروردین، روز تبلور ایمان و اتحادبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، روز پر افتخاری که در ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ جاودانه شد، شروع پایبندی مردمانی است که رسم عاشقی را در سرزمین خود خوب به جا آوردند.

دوازدهم فروردین، روز تبلور ایمان و اتحاد مردمانی است که خوب می دانند آرامش و امنیت این روزها را مدیون مردان باغیرت این وطن هستند و قاب زندگی خود را در هر بهار، مزین به یاد شهیدان می کنند؛ شهدایی که سراینده عاشقانه ترین شعر شجاعت نام گرفتند.

بهار در کوچه پس کوچه های این پهنه عاشقی خودنمایی می کند و اهالی این سرزمین، شکوفه باران فصل تازگی را تا ابد مدیون شهیدان هستند.

*** مرده و قولش

ای «شهید» تو مصداق بارز این ضرب المثل هستی که «اگر سرش برود، قولش نمی رود» و چه بسیار شهیدانی که با پیکر بی سر به دیدار مادر برگشتند؛ حال بگذریم که از وصف حال غریب دل مادران شهدای گمنام زبان قاصر و واژه ها بی جان است.

شهید به هر زبانی که ترجمه شود، معنایی جز «عشق» نخواهد داشت و این ماجرا راز جاودانگی مردانی است که برای حفظ این خاک، از گرانبهاترین دارایی خود گذشتند، چه شهدای گمنام و چه شهدایی که با تکه ای استخوان به وطن بازگشتند.

روزگار بازشناسی مردان وطن از آن روز رقم خورد که مردم برای انتخاب «جمهوری اسلامی» در عرصه اثبات عشق حاضر شدند و مِهر خود را در دفتر وطن ثبت کردند.

پدران و مادرانی که در دوازدهم فروردین ماه به جمهوری اسلامی «آری» گفتند، همان هایی هستند که چندی پس از این انتخاب، جگر گوشه هایشان را برای دفاع از ایران عزیز بدرقه جبهه ها کردند.

*** جگر گوشه هایی که به قول مادرانشان، سرشان رفت ولی قولشان نه؛

قامت خمیده مادر هر پنجشنبه، به دیدارشان در بهشت زهرا می رود و نجوای مادر و فرزندی را آرام با یکدیگر زمزمه می کنند. زمستان اگر باشد، با شاخه گلی نرگس، مزار جوان رعنای خود را عطرآگین می سازند. سالی یک بار نیز به بهانه بهار، سبزه در دست به منزل آسمانی فرزند می روند و أحسن الحال را برای مردمان این آب و خاک آرزو می کنند.

*** مسئولان به میراث داران عاشقی اقتدا کنند.

در کشور ما حدود ۳۰۰۰ پست مدیریتی وجود دارد؛ برای هر یک از صندلی های مدیران به تعداد شهدای کربلا یعنی ۷۲ نفر شهید داده ایم و این یک ماجرای واقعی است. ماجرایی که مادران بسیاری را بی پسر کرد و مهر یتیمی را بر پیشانی کودکان بی شماری نشاند.

مردم ایران در دوازدهم فروردین سال ۵۸  به جمهوری اسلامی و در اصل به برقراری و اجرای قوانین اسلامی «آری» گفتند. خوب است مسئولان در پست های مدیریتی مختلف، پاسخ اعتماد مردم به نظام اسلامی را در عمل و اعتقاد به «اخلاق اسلامی» که در «سیره شهدا» نیز مشهود است، در مدیریت خود ارائه کنند.

در هیاهوی انتخابات و بازار داغ محافل سیاسی، گاهی لازم است مسئولان و سایر دغدغه مندان، عهد و پیمانی که با شهدا بستند را مرور کرده و برای سربلندی این سرزمین به میراث داران عاشقی، یعنی «شهدا» اقتدا کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار