یک گروه تحقیقاتی وابسته به حزب حاکم ژاپن پیشنهاد کرده است این کشور به سلاح‌های تهاجمی دوربُرد مجهز شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، یک گروه تحقیقاتی در حزب لیبرال دموکرات ژاپن – حزب حاکم این کشور – اعلام کرده است توکیو باید به سلاح‌های تهاجمی دوربُرد مجهز شود. این ایده، با موضع دفاعی این کشور که پس از پایان جنگ جهانی دوم آن را حفظ کرده بود، تفاوت فاحشی دارد.

بر اساس یک سند که به دست خبرنگاران رسیده است، این گروه تحقیقاتی از دولت ژاپن درخواست کرده است به سرعت به منظور ایجاد توانایی برای حمله به پایگاه‌های فرامرزی اقدام کند. این گروه همچنین با اشاره به آنچه "سطح جدیدی از تهدید‌های کره شمالی" یاد شده، پیشنهاد کرده است بودجه لازم برای این فعالیت‌ها اختصاص داده شود. این پیشنهاد پس از بررسی توسط هیاتی از اعضای حزب، به شینزو آبه – نخست وزیر ژاپن – ارائه خواهد شد.

یکی از اعضای حزب لیبرال دموکرات در پارلمان ژاپن و رئیس هیات دفاعی این حزب، در این‌باره گفت: "این یک مسئله اضطراری است و ما به عنوان حزب مسئول، عهده‌دار کاهش نگرانی‌های مردم ژاپن هستیم."

پس از پایان جنگ جهانی دوم، ژاپن با ارائه قانون اساسی صلح‌طلبانه خود، برای جلوگیری از تهدیدهای منطقه‌ای به شدت به آمریکا متکی شده است. از دهه پنجاه میلادی، چندین دولت در ژاپن اعلام کرده اند در صورتی که این کشور در معرض خطری بزرگ قرار داشته باشد، قانون اساسی، این کشور را از حمله به کشورهای خارجی منع نخواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار