یک پزشک متخصص عنوان کرد: طرح پزشک خانواده سبب جلوگیری از اتلاف وقت بیماران و کاهش هزینه‌های پرداختی مردم شده و از طرفی با طرح تحول سازگار است.

دانش حیدری متخصص داخلی در گفت‌وگو خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طرح سلامت پزشک خانواده اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت سبب ارتقا کیفی شده و بسیاری از هزینه‌های پرداختی درمان از جیب مردم کاهش پیدا کرده است و این طرح یکی از بزرگترین پروژه‌های حوزه سلامت در کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: طرح پزشک خانواده سالهای زیادی است که به مجلس تقدیم شده و در صورت رفع منابع مالی یک سیستم منظم را بین بیمار و پزشک ایجاد می‌کند.

حیدری ادامه داد: بیمارانی که از طریق پزشک خانواده معاینه می‌شوند، پرونده پزشکی شان مشخص بوده و درمان بیماری‌شان در زمان کوتاه‌تری صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در طرح پزشک خانواده بیمار از سردرگمی نجات پیدا می‌کند و  پول کمتری بابت درمان و حتی چکاپ پرداخت کرده و از اتلاف وقتش جلوگیری می‌شود.

حیدری تاکید کرد: در طرح تحول نظام سلامت تعرفه پزشکان یکی از مهمترین مسائل مالی این پروژه ملی است که میزان آن در این طرح کاهش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: به طور کلی طرح تحول نظام سلامت اگر مسئله مالی آن حل شود و این طرح از پشتوانه مالی خوبی برخوردار باشد، بسیار موفقیت آمیز و سبب بهبود خدمات پزشکی در کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.