97 هزار نفر از شهروندان و مسافران نوروزی از خدمات گردشگری شهرداری تهران استفاده کردند.

استفاده 97 هزار نفر از خدمات گردشگری شهر تهران/ تاثیر چشمگیر رادیو و تلویزیون در اطلاع‌رسانی
به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری نشست خبری گزارش عملکرد ستاد گردشگری شهرداری تهران در ایام نوروز 1396 که امروز در ستاد گردشگری شهرداری تهران برگرار شد؛ فرزاد هوشیار پارسیان، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران پس از تشریح چهار روش استفاده گردشگران نوروزی از خدمات ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: مسافران و گردشگران نوروزی می‌توانستند با روش‌هایی چون تماس با شماره137، استفاده از سایت vizit.tehran.ir و اپلیکیشن تهران من از خدمات ستاد گردشگری  شهرداری تهران مطلع شوند.
 
وی افزود: 120 کانتر اطلاع رسانی و ارائه بسته‌های گردشگری شهرداری تهران فعال بودند و پیش‌بینی شده بود که یک‌صد هزار بسته گردشگری توزیع شود. البته بر اساس آمار رسیده 97 هزار نفر از شهروندان و گردشگران نوروزی از خدمات گردشگری شهرداری تهران استفاده کرده اند. رسانه ملی در این اطلاع‌رسانی نقشی موثر داشت.
 
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهار داشت:14 هزار نفر در ایام نوروز با سامانه 137 تماس گرفتند و 12 هزار نفر در تورهای گردشگری در نظر گرفته شده ثبت نام کردند. بر همین اساس برای 7500 نفر تور برگزار شد.
 
هوشیار پارسیان ادامه داد: در 12 روز تعطیلات نوروزی، 8 هزار نفر به اپلیکیشن تهران من جذب شده‌اند و اکثر ثبت‌نام‌ها برای تورهای گردشگری نیز از طریق مجازی صورت گرفته است. همچنین 3400 نفر تور تهرانگردی برای خانواده‌های شهدا و بیش از 1100 تور نیز برای خانواده های کم برخوردار شکل گرفته است.
 
وی تصریح کرد: ما در تعطیلات نوروزی 11 کمپ اسکان موقت داشتیم و نزدیک به 15000 نفر از این کمپ ها استفاده کرده‌اند.
 
رئیس ستاد خدمات گردشگری شهرداری تهران افزود: نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش برگزاری تورهای تهرانگردی و اسکان موقت را داشتیم.  
 
هوشیار پارسیان گفت: براساس نظرسنجی های انجام شده بالغ بر 98 درصد افرادی که از خدمات ستاد گردشگری شهرداری تهران استفاده کرده اند، از خدمات رسانی این ستاد راضی بودند و 78 درصد آنها اعلام کردند که حتما استفاده از خدمات گردشگری تهران را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد می‌کنند. 75درصد این افراد نیز از وضعیت اطلاع رسانی احساس رضایت کردند و گفتند که بیشترین دلیل رضایتشان عملکرد موثر تبلیغات شهری بوده است. رادیو و تلویزیون نیز با 31 درصد تاثیر در رتبه دوم قرار گرفته است.
 
وی در ادامه با بیان این امر که بسته‌های گردشگری در نوروز 96 برخلاف سال‌های گذشته فروخته شد، اظهار داشت: ابن امر باعث شد که این بسته‌ها وارد منازل شوند و بیشتر خریداری شوند.
 
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش به استقبال چشمگیر گردشگران نوروزی از تورهای سه برج (میلاد، طغرل و آزادی)، امامزاده یحیی، باغ گیاه شناسی و تور شمیران اشاره کرد و افزود: ما برای بهار 96، 10 تور گردشگری را برنامه ریزی کردیم که تا پایان فروردین ماه برگزار می‌شوند.  
 
هوشیار پارسیان ادامه داد: امید است که بزودی مسیرهای گردشگری تهران از سه مسیر بهارستان، عباس آباد و شمیران گردی به 5 مسیر برسد. در حال حاضر نیز عمارت اعلم‌السلطنه، خانه تیمورتاش و سرای خسروشاهی افتتاح شده‌اند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش نمایشگاه کتاب و شب گردی ها را از مهم ترین رویدادهای فصل بهار دانست و تصریح کرد: درهای ستاد گردشگری شهرداری تهران به روی متخصصانی که می‌توانند در زمینه گردشگری تخصصی فعال باشند، باز است.
 
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: اتوبوس‌های دوطبقه گردشگری باید پلاک گذاری شوند. البته پلاک دار کردن آنها نیازمند صرف زمان زیادی است.
 
هوشیار پارسیان خاطرنشان کرد:7 خودروی 9 نفره آماده شده که با سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد رینگ های گردشگری تهران می‌شوند.
 
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.