مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی روبه گسترش می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رباب عزیرخوانی در نشست کتابخوانی ویژه کودک و نوجوان که بمناسبت روز جهانی کتاب کودک در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده بود افزود: خوشبختانه استان اردبیل در بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی روبه گسترش می باشد.

وی از افزایش تعداد کتابخانه های عمومی نهادی به 60 باب خبر داد و گفت: بانک پاسارگاد و بنیاد علمی آموزشی قلم چی در جهت ساخت و تکمیل 7 باب کتابخانه عمومی در 2 سال گذشته مشارکت فعالانه ای داشته اند.

وی گفت: بهترین لحظات، لحظات کتاب خوانی است و آموزش و پرورش برای ایجاد ساعت کتابخوانی می تواند برنامه ریزی داشته باشد و در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی کودکان را یاری نماید.

در این نشست هاجر جمادیه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تنها دستگاهی عنوان کرد که کتاب های آن مخصوص کودکان می باشد.

وی افزود: کانون همیشه همیار و درکنار کودکان می باشد و به همین منظور هر کودکی که بتواند بهترین قصه و کتابی را که خوانده ارائه نماید به 10قصه گوی برتر کودک علاوه بر اهدای جوایزی ارزنده از سوی کانون، به مسابقات استانی و کشوری راه پیدا خواهد کرد.

مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر هم از خرید یک دستگاه خودروی حمل کتاب به صورت سیار خبرداد و گفت: امسال تلاش خواهیم کرد یک دستگاه خودروی حمل کتاب به صورت سیار برای ارائه کتاب به روستاهای شهرستان خریداری شود.

وی افزود: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در 9 اداره شهرستان نیر ایستگاه های مطالعه دایر می باشد.

لازم به ذکر است که در این نشست سوگندنامه خواندن توسط کودکان به صورت دسته جمعی قرائت شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.