اصفهان؛

کشت صیفی جات در سطح بیش از یک هزار هکتار از مزرعه های آران و بیدگل

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل از کشت صیفی جات در سطح یک هزار و 50 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هادی یغماییان  اظهار داشت: صیفی جات کاشته شده شامل طالبی، خربزه، هندوانه، بادمجان، خیار و گوجه بوده که کشت آن در نیمه دوم اسفند انجام شده است.

وی با بیان این که صیفی جات به صورت زیر پلاستیکی کاشته شده است گفت: سفید شهر، یزدل و نوش آباد بیشترین سطح زیر کشت صیفی جات را به خود اختصاص داده اند.

وی میانگین برداشت صیفی جات در این شهرستان را 40 تن در هر هکتار برشمرد و افزود: اواخر خرداد ماه کار برداشت صیفی جات آغاز خواهد شد.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آران و بیدگل با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی کشت در این شهرستان افزود: اقلیم کویری، ماهیت گرم و خشک و وقوع خشکسالی های اخیر در این شهرستان شرایط محدود کننده ای برای رشد گیاهان زراعی و باغی ایجاد کرده است و از این رو لزوم رسیدن به الگوی مناسب کشت که نیاز آبی کم، سازگاری با اقلیم آب و خاک و به خصوص شوری و تنش رطوبتی و گرمایی مصرف آب را دارا باشد ضروری است.

یغماییان تصریح کرد: کشت پسته و زعفران بعنوان محصولی استراتژیک با نیاز آبی کم می تواند جایگزین خوبی برای کشت محصولات با مصرف آبی بالا باشد.

وی بیان کرد: در بین محصولات زراعی کشت گیاهانی با طول عمر کوتاه تر، نیاز آبی کمتر و بازار مناسب به جای کشت های پرمصرف آبی مانند صیفی جات و پنبه در کشت های بهاره و نیز کشت گیاه کنجد در دستور کار اداره جهاد کشاورزی شهرستان قرار دارد.
یغماییان گفت: تکنیک های در اختیار قرار دادن آب در مواقع لازم در منطقه ریشه، آبیاری قطره ای و استفاده از پوشش مناسب در کنار گیاه به منظور کاهش تبخیر آب نیز می تواند از جمله راهکارهای مناسب باشد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار