از یکم اسفندماه 95 تا 15 فروردین ماه 68 واحد تهیه مواد غذایی به دلیل تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

معرفی مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی متخلف دزفول به مراجع قضاییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ رضا پورآئین، رئیس مرکز بهداشت دزفول اظهار کرد: در طرح سلامت نوروزی که از یکم اسفندماه پارسال تا 15 فروردین ماه ادامه داشت 44 گروه بازرسی شرکت داشتند که در این طرح از تعداد 7 هزار و 512 مکان و مرکز تهیه و فروش مواد غذایی در شهرستان دزفول 9 هزار و 323 مورد بازرسی صورت گرفت.
 
وی بیان داشت: از این تعداد 43 مورد جزو مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی شامل رستوران ها و واحدهای عرضه ساندویچ بودند و 25 مورد دیگر شامل آرایشگاه ها و فروشگاه های دخانیات بودند.
 
پورآئین تصریح کرد: در این مدت همچنین 162 مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی و 68 مورد نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی صورت گرفت ضمن اینکه 497 مورد نمونه برداری میکروبی آب نیز انجام شد .
 
رئیس مرکز بهداشت دزفول به 5 هزار و 493 مور کلرسنجی آب در این مدت اشاره کرد و گفت: در این طرح 4 هزار و 395 کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز کشف و معدوم شد که شامل انواع ترشی جات، همبرگر، ماکارونی، 100 کیلوگرم شیرینی و خمیر شیرینی، دوغ محلی و آبمیوه و دیگر مواد غذایی بودند.
 
وی اذعان داشت: 51 مورد گزارش مردمی به سامانه 190 و 6 مورد شکایت حضوری مردمی نیز در این مدت ارائه گردید و 13 مورد با دست فروشان دوره گرد برخورد شد.
 
رضا پورآئین بیان کرد: در این مدت 13 مورد بازرسی مشترک با حضور بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره دامپزشکی صورت گرفت و در کل 12 هزار و 545 نفر ساعت بازرسی از سوی بازرسان بهداشت محیط دزفول صورت گرفت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.