اردبیل؛

اجرای پروژه های مختلف به ارزش 5 هزار میلیارد تومان در استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: در سه سال گذشته پروژه های مختلفی در بخش های صنعت، کشاورزی و آب به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد تومان در سطح استان اردبیل به انجام رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش افزود: متاسفانه استان ما از صنایع بزرگ با اشتغال و سرمایه گذاری بالا برخوردار نبوده و ‌جز چند کارخانه بزرگ در زمینه لاستیک سازی و نساجی و سیمان و‌ نظایر آن بقیه واحدهای صنعتی کوچک و ‌متوسط هستند.

وی گفت: 250 میلیارد تومان به حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در بخش صنعتی و کشاورزی در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و خرید کالا و خدمات پرداخت شده که منجر به جلوگیری از اخراج بیش از ۳ هزار و 300 نفر و‌ تثبیت شغل آنان شد.

استاندار اردبیل بیان کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی نیمه تمام با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز با پرداخت تسهیلات بانکی تکمیل شده است که در آینده نزدیک تعدادی از این واحدها با حضور یکی از مقامات ارشد کشوری افتتاح و به بهره برداری می رسد .

خدابخش گفت: چهار محور اقتصادی کشاورزی، خدمات، صنعت و‌ تجارت جهت توسعه استان تعریف شده است که ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و تجارت خارجی از عمده این محورهاست و سفرهای خارجی هیات تجاری استان به کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه نیز در همین راستا بود.

وی افزود: وظیفه دولت ایجاد زیرساخت هاست در راین راستا ،جاده های استان توسعه یافته، منطقه آزاد تجاری استان در دولت تصویب و به مجلس ارجاع شده، گمرک بیله سوار با هزینه ۳۰ میلیارد تومان در سه سال گذشته از ظرفیت های جدیدی برخوردار شده، اتصال ریلی به کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق با ایجاد بندر خشک اصلاندوز و امکان صادرات محصولات تولیدی استان از زیرساخت هایی است که منجر به توسعه استان می شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: تولید محصولات دامی و کشاورزی استان در طول سه سال بیش از ۸۰۰ هزار تن افزایش یافته و توسط بخش خصوصی واحدهای استاندارد صنایع تبدیلی و‌ تکمیلی نظیر بسته بندی و‌ کشتارگاه مدرن مرغ احداث گردیده و‌ در حال انعقاد با کشورهای خارجی از جمله روسیه برای صادرات محصولات مازاد استان هستند.

خدابخش گفت:‌ ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، انبارهای استاندارد نگهداری محصولات تولیدی استان و سردخانه با اختصاص تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ایجاد تالار بورس کالاهای کشاورزی از اولویت برنامه های توسعه استان اردبیل در سال جاری است.

وی بیان کرد: سالانه ۸۰۰ هزار تن سیب زمینی در استان تولید می شود که قبلا ظرفیت کل انبارهای استاندارد استان کمتر از ۵۰ هزار تن بوده و در سه سال اخیر مجوز احداث انبار نگهداری به ظرفیت ۳۱۰هزار تن صادر شده است.

استاندار اردبیل گفت:‌با احداث کارخانه های تبدیلی نظیر فرنچ‌فرایز سیب زمینی با ظرفیت ۳۶هزارتن و انبارهای استاندارد به دنبال تثبیت قیمت و‌ کنترل بازار این ‌محصول هستیم.

خدابخش تصریح کرد: با احداث سردخانه اتمسفریک استاندارد در مشکین شهر به عنوان قطب تولید انگور، کشاورزان قادر به ذخیره سازی محصول خود و فروش آن در فصول مختلف سال به بازارهای داخلی و ‌خارجی هستند‌.

وی گفت: پل معلق مشکین شهر یکی از طرح های موفق در زمینه گردشگری بوده و موجب رشد تعداد گردشگران و اشتغال بیشتر در منطقه گردیده است.

خدابخش گفت:‌ عملیات اجرایی احداث جاده ارتباطی خلخال -ماجولان با اختصاص ردیف اعتباری و با هدف هدایت گردشگران بازدید کننده از ماسوله به استان اردبیل در دست اجراست.

وی افزود: استان اردبیل از پتانسیل قابل توجهی در جهت برگزاری مسابقات و اردوهای ورزشی برخوردار است و برگزاری مسابقات بین المللی والیبال آسیایی به میزبانی استان در جهت معرفی ظرفیت های گردشگری استان و تبلیغ و معرفی استان در سطح بین المللی و توسعه صنعت گردشگری استان مفید خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.