اردبیل؛

کارخانه فرآوری سیب زمینی در اردبیل به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کارخانه فرآوری سیب زمینی نیز با حمایت این سازمان و با صرف هزینه 150 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی افزود: کارخانه فرآوری سیب زمینی نیز با حمایت این سازمان و با صرف هزینه 150 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید که با بهره برداری از این واحد تعداد 50 نفر از نیروهای جوان بیکار درآن مشغول به کار خواهند شد.

وی افزود: ازسال 57 تا سال 92 میزان جذب مواد خام کشاورزی فقط 540 هزار تن بوده است که این در حالی است که فقط درطی سالهای 92 تا 95 این میزان جذب مواد خام کشاورزی به بیش از یک میلیون و 100 هزار تن رسیده است که علی رغم وجود توسعه در این بخش در طی 3 سال گذشته در خصوص افزایش فرآوری و جذب مواد خام کشاورزی صورت گرفته است ولی با این وجود کارهای اساسی زیادی در خصوص گسترش صنایع تبدیلی و تکیملی و فرآوری محصولات کشاورزی می بایست در استان صورت گیرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از جمله برنامه های اولویت دار این سازمان در خصوص توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی راه اندازی طرحهای نیمه تمام صنایع تیدیلی و فعال سازی واحد های نیمه فعال و غیر فعال است.

سروی افزود: هدف ما از توسعه صنایع تبدیلی برای افزایش ارزش افزوده و استاندارد سازی محصولات برای صادرات می باشد که به همین خاطر امسال برنامه ریزی شده است تا با صرف هزینه 200 میلیارد ریال 17 فقره از انبارهای سرد مکانیزه که بهره وری چند منظوره دارند به بهره برداری برسد زیرا راه اندازی این واحدها علاوه بر جلوگیری ازهدر رفت محصولات کشاورزی برای تعداد 35 نفر نیز به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

وی در ارتباط بارفع مشکلات واحدهای فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی نیز افزود: تعداد واحدهایی که برنامه ریزی نموده ایم تا پایان سالجاری در این خصوص فعال شده و درخدمت بخش کشاورزی قرار گیرند 15 واحد بوده که برنامه ریزی نموده ایم تا با صرف هزینه 85 میلیارد ریال این واحد ها نیز به بهره برداری برسند و نقش موثر خود را در ارتباط با فرآوری و بسته بندی انوع محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی و دامی انجام دهند که با بهره بردای از این تعداد واحدها نیز پیش بینی می کنیم برای تعداد 65 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.