257 نفر از داوطلبان شركت در انتخابات شوراها ی شهر و روستا در مازندران انصراف دادند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علیرضا یونسی رستمی٬ معاون سیاسی٬ امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: مجموعا ۱۸۲۸۶ نفر داوطلب شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای مازندران شدند که نسبت به مدت مشابه ۱.۸ درصد رشد داشت.

وی افزود: ۲۵۷ نفر از ثبت نام کنندگان شرکت در انتخابات شوراها در استان انصراف دادند که از این تعداد ۱۸۵ نفر داوطلبین شوراهای شهری و ۷۲ نفر داوطلبین شوراهای روستایی هستند.

رییس ستاد انتخابات مازندران٬ با بیان اینکه از مجموع ثبت نام کنندگان٬ ۲۲۳۱ نفر داوطلب شرکت در انتخابات شوراهای شهر و 16 هزار و 55 نفر داوطلب شوراهای روستا هستند٬ گفت: از این تعداد ۱۷۲۴۵ نفر٬ مرد و ۱۰۴۱ نفر زن هستند.

یونسی افزود : تعداد داوطلبان زن شرکت كننده در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مقایسه با دوره چهارم٬ ۲۲ درصد رشد را نشان می دهد.

وی با بیان اينكه در این دوره از انتخابات شوراها در مقایسه با مدت مشابه٬ شاهد افزایش سن داوطلبان هستیم٬ گفت : از مجموع داوطلبان پنجمین دوره شوراها در مازندران٬ بیش از ۱۳ هزار نفر بین ۳۰ تا ۵۵ سال٬ ۱۰۰۰ نفر زیر سال و مابقی در سن ۵۵ تا ۸۲ سال قرار دارند.

رییس ستاد انتخابات استان٬ با اشاره به اینکه مدارک تحصیلی داوطلبان شرکت در پنجمین دوره شوراها در مازندران ارتقا یافته است٬ افزود: داوطلبان شرکت در انتخابات این دوره نسبت به مدت مشابه در مقطع فوق لیسانس٬ ۱۰۰ درصد و در مقطع دکترا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

یونسی با بیان اینکه ۲۴ درصد از ثبت نام کنندگان شرکت در شوراهای دوره پنجم در مازندران٬ سابقه عضویت در شوراها را دارند٬ گفت : از مجموع داوطلبین حضور در شوراهای اسلامی شهر و روستای استان٬ نهایتا با آرای مردم٬ ۳۱۶ نفر به عضویت شوراهای اسلامی شهر و ۷۷۲۴ نفر به عضویت شوراهای اسلامی روستاها درمی آیند.

وی افزود: سیاست نظام و همه دست اندرکاران انتخابات٬ رعایت مر قانون٬ اخلاق و عدالت انتخاباتی٬ برگزاری انتخاباتی شکوهمند با حضور حداکثری مردم در کمال امنیت٬ سلامت٬ رقابت در عین رفاقت و فراهم کردن زمینه رقابت عادلانه برای همه است.

رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر در فرآیند برگزاری انتخابات 29 ارديبهشت 96 مشارکت دارند و اغلب اين نيروها آموزش های لازم را گذرانده اند.

یونسی افزود : فرمانداران نيز آموزش های لازم را ديده اند و در امتحان اين دوره ها شركت کردند.

وی با بيان اينكه از 22 فروردين 96 بمدت 5 روز از داوطلبان شركت در انتخابات رياست جمهوری در تهران ثبت نام بعمل می آيد، گفت: از امروز بررسی صلاحيت ها در هيات های اجرايی بمدت يک هفته به انجام می رسد.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.