بیش ازهزار و ۲۰۰ چادر از طرف هلال احمر در منطقه زلزله زده تربت جام توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مناطق زلزله زده استان در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه بافت سنتی و مناطق روستایی شهرستان تربت جام دچار خسارت‌های زیادی شده است، اما خدا را شاکریم که تلفات جانی نداشتیم.
وی افزود: امروز هم بسته‌های مواد غذایی و امکاناتی مانند چراغ، پتو و موکت در بین مردم توزیع شده است.
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مرحله امداد و نجات به خوبی طی شده و مرحله ارزیابی هم رو به اتمام است و امیدواریم که سریعا آواربرداری و بازسازی مناطق آغاز شود.
سید امیر محسن ضیایی، معاون آموزشی وزارت بهداشت هم در حاشیه این بازدید گفت: در لحظات اولیه زلزله نیروهای جمعیت هلال احمر از نزدیک‌ترین پایگاه‌های جمعیتی به مناطق اعزام شدند و هم اکنون نیز حدود ۴۲۰ نفر از امدادگران هلال احمر در منطقه هستند.
وی افزود: تعدادی از امدادگران پس از حادثه وظیفه حمایت روانی مردم را برعهده داشتند و اقدامات تخصصی این حوزه را انجام می‌دادند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: یکی از نکات مهم در این چند روز این بود که عملیات نجات و امداد معمولا با فاصله ۲۴ تا ۴۸ ساعت انجام می‌شود، اما در سفیدسنگ و مناطق زلزله زده این اتفاق سریعا با فاصله کمتر از ۱۰ ساعت افتاد و اکنون نیز تقریبا عملیات امدادی پایان یافته است.
ضیایی افزود: در حال حاضر مصدوم بدحالی در بیمارستان‌ها نداریم و مجموعا هم سه یا چهار نفر در بیمارستان‌ها هستند و به زودی مرخص خواهند شد.
علی رستمی، فرماندار تربت جام هم در حاشیه این بازدید گفت:: تاکنون ۱۶۰۰ واحد مسکونی شناسایی و ارزیابی شده اند که البته قطعا این مقدار به بیش از ۲۰۰۰ واحد خواهد رسید که نیاز به بازسازی دارند.
وی افزود: با بردباری، صبوری و متانت مردم شکرخدا مراحل اول مدیریت بحران را پشت سر گذاشتیم و هم اکنون در برخی روستا‌ها عملیات آواربرداری آغاز شده است.
فرماندار تربت جام خاطرنشان کرد: ترس و هیجانات ناشی از حادثه سبب شده تا مردم از امکاناتی که کمتر خسارت دیده اند و یا برخی که خانه هایشان دچار مشکلات جدی نشده است، هم استفاده نکنند و در چادر‌ها استقرار یابند.
انتهای پیام//م. ط.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار