وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان اعلام کرده است که افغانستان بانک معلوماتی ارزیابی خطر را تکمیل و در کمتر از دو ماه دیگر آغاز به کار می‌کند.

نخستین بانک اطلاعات ارزیابی خطر در افغانستان ایجاد میشود

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ویس احمد برمک، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان اعلام کرده است که افغانستان بانک معلوماتی ارزیابی خطر را تکمیل و در کمتر از دو ماه دیگر آغاز به کار می‌کند.

 او که در مجلس نمایندگان افغانستان صحبت می‌کرد، گفت که کل افغانستان از طریق فضا و زمین نقشه برداری شده و مناطق آسیب پذیر در برابر حوادث طبیعی شناسایی شده‌ است.

نبود یک سیستم ارزیابی خطر و عدم آگاهی مردم از بروز حوادث طبیعی باعث شده که مکانیسم مقابله با حوادث طبیعی در افغانستان همواره بعد از وقوع حادثه و به منظور نجات جان قربانیان باشد.

شفقنا نوشت: کمتر اتفاق افتاده که حوادث طبیعی قبل از وقوع آن پیش‌بینی شود یا برنامه لازم برای جلوگیری از وقوع آن و اقدامی برای کاهش میزان خسارت و خطرات آن صورت گیرد.

آقای برمک می‌گوید که با تکمیل این سیستم که با کمک بانک جهانی تهیه شده، تمام نقاط افغانستان نقشه برداری و تا کمتر از دو ماه دیگر این سیستم به بهره برداری سپرده می‌شود.

او گفت که در آن صورت مسئولان امور قادر می‌شوند که پیش بینی کنند که کدام نقطه افغانستان در معرض چه نوع حوادث طبیعی قرار دارد و به منظور مقابله با آن باید چه کرد.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان گفت که در کنار آن، تا یک ماه آینده بین کابل، مراکز ولایت‌ها و ولسوالی‌ها ارتباط ایجاد می‌شود که بروز حوادث طبیعی لحظه به لحظه ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار